מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » חוזה בין שותפים
מגזין מסחרי

חוזה בין שותפים

חוזה שותפות הוא לא תמיד דבר טוב, ולעיתים יכולה לקרות סיטואציה בה השותפים נפרדים. בשביל למנוע את זה, כדאי שתדעו טוב מה בדיוק צריך לכלול ההסכם, כך שגם אם הוחלט להיפרד, לפחות החוזה יהיה כתוב כמו שצריך
  • מערכת האתר
  • |
  • 9/10/2013
  • |
  • 16:16
  • |
  • 2656 צפיות

בניגוד לשמו, חוזה שותפות  אינו חוזה בין חברים אלא בין שותפים עסקיים. מדובר בצורת עיסוק שהיא בין הגבולות של עוסק מורשה לבין חברה בע"מ. כמובן שגם מטרתו של חוזה זה, היא להגן על שני השותפים באופן שווה על כל מקרה שלא יקרה, אם יחליטו על פירוק השותפות חלילה, בכדי שכל אחד ידע מה הוא אמור לקבל. אז אלו סעיפים חשוב לכלול בסעיף כזה? הנה כמה עצות.

סעיף הגדרות ומטרות
זהו סעיף שרבים מוותרים עליו ולא בצדק, משום שהוא מהווה גם סוג של הגדרה עסקית על מהות השותפות, מהות היזמות או העסק, מטרות ויעדים ועוד. בצורה כזו, אין ספק לאן מכוונים ומהי מטרת השותפות ומכאן גם קל יותר לגזור זכויות וחובות של כל שותף בפני עצמו.

סעיף על השקעות וחלוקת רווחים
מטבע הדברים, יזמות עסקית היא דבר יקר שיש להשקיע בו כסף. יש לשער שכל אחד מן השותפים שאמורים לחתום על הסכם השותפות, השקיע סכום מסויים ועל כן יש לו יותר זכויות בעסק או פחות. את סכומי ההשקעה, חלוקת רווחי ההון ותפקידים ברורים, ניתן להגדיר תחת סעיף זה של השקעות וחלוקת רווחים. אם מדובר בסטארט אפ שמטרתו היא להימכר או להיות מנופק בסופו של דבר בשוק המניות, יש גם לציין כיצד המניות תחולקנה בין השותפים. 
חוזה שותפות - צריך לכלול את כל הפרטים הרלוונטיים

סעיף פירוק חברה
נכון, קצת פסימי לעסוק בזה בזמן שמקימים עסק חדש, אבל מוטב לקבוע זאת מלכתחילה מאשר להיכנס לאחר מכן לצרות. סעיף זה למעשה קובע אם ובאיזה תנאים תפורק החברה, מה יקבל כל שותף במקרה של פירוק ונהלים נוספים הקשורים בהליכי פירוק וסגירת חברה.

לא בטוחים? פנו לעו"ד
הסכם שותפים הוא לא דבר של מה בכך. נדרשת מחשבה וניסוח זהיר ובהיר של החוזה. אם אתם מתקשים לעשות זאת בעצמכם, או רוצים חוזה גם קביל מבחינה חוקית, יש להוועץ בעו"ד לתחום בעת העבודה על החוזה והכנתו

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין להקמת חברה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין להקמת חברה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חוזה בין שותפים
סגור