מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » היבטים בפירוק שותפויות
מגזין מסחרי

היבטים בפירוק שותפויות

לא כל שותפות עסקית אשר מתחילה באופן נפלא ומלא בחלומות, בהכרח תסתיים באופן כזה, או בהכרח תחזיק שנים רבות. לפירוק שותפיות היבטים שונים, שרובם לא נעימים כל כך, אותם ננסה למנות במאמר הבא.
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/10/201
  • |
  • 10:50
  • |
  • 2961 צפיות

בדומה לזוג המתגרש או חברה המתפרקת כך גם שותפות המגיעה על קיצה, נדרשת להליכים מוסדרים לשם חלוקת הרכוש- החובות והזכויות בין השותפים הזכאים. במרבית המקרים כאשר השותפות הינה מצומצמת והרכוש בה מועט, יוכלו השותפים להגיע בעצמם להסדר חלוקה שיויונית, אך לעיתים במצב דברים סבוך נדרשים שותפים שאינם מגיעים בעצמם להסכמות את סיועו של בית המשפט שיכריע בשאלות שונות כגון חלוקת רכוש, סדר נשייה ועוד. פירוק השותפות הוא לא בדיוק התהליך הנעים ביותר ויכול גם להישר´דר למצבים לא נעימים בכלל, אך זה עדיף על המשך השותפות כאשר הצדדים לא מרוצים כלל.

תוצאות פירוק השותפות
תהליך פירוק השותפות מושפע רבות מסוג השותפות והדרך בה התאגדו השותפים. הדין הישראלי מכיר במספר סוגי שותפויות לרבות שותפות רשומה, שותפות בין שני עוסקים מורשים ועוד. תוצאה מיטבית של פירוק שותפות יכולה להיות על ידי הסכמי גישור/ פישור/ בוררות למיניהם או לחילופין בהתאם להחלטת בית המשפט. לרוב כל החלטה ו/או הסכם אליו יגיעו הצדדים בכוחות עצמם מן הראוי שיקבל תוקף של פסק דין.
פירוק שותפויות - מושפע מאוד מסוג השותפות

פירוק שותפות רשומה
בדומה לפירוק חברה הרשומה ברשם החברות, כך גם פירוק שותפות הרשומה אצל רשם החברות נדרשת בהליך פירוק מוסדר הכולל הודעה לרשם אודות הפירוק, הודעה לנושי השותפות והחובה לתת להם אפשרות תגובה. זאת בניגוד לפירוק שותפות שאינה רשומה שבסיסה הוא החוזה הקיים בין השותפים השונים ופירוקה יתבסס גם הוא על חוזה חדש המסכם על פירוק השותפות.

חובת היוועצות בעו"ד מוסמך
הליך פירוק שותפות, בין אם היא שותפות רשומה ובין אם לאוו, הינו הליך מורכב ביותר. אי הקפדה על פרטי ההסכם עלול "להפיל" על אחד השותפים חובות רבים ואף לגרוע ממנו לקבל את זכויותיו, ועל כן חשוב להיות מלווים בעורך דין שיעזור לכם בתהליך כולו, ידע לעכוב אודות התהליכים המבוצעים ולבצע את כלל הפעולות הנדרשות על פי חוק.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לשיקום ופירוק חברות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לשיקום ופירוק חברות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא היבטים בפירוק שותפויות
סגור