מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין קניין רוחני » שימוש הוגן באינטרנט
מגזין קניין רוחני

שימוש הוגן באינטרנט

יצירה שאדם יצר – כמו גם כל יצירה שפורסמה או שלא פורסמה באמצעות רשת האינטרנט מוגנת על פי החוק. מכורך זאת, אין להעתיק אותה ללא רשותו של בעל זכויות היוצרים, או לעשות בה שימוש שאינו מוסכם.
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/10/201
  • |
  • 15:30
  • |
  • 1925 צפיות

חוק זכויות יוצרים מתייחס לכלל היצירות שניתן למצוא ברשת, כאשר כל הפרת זכויות יוצרים תחויב על פי החוק ב- 20,000 ₪. נתון זה עלול לערער את החשיבה הרווחת, לפיה כל מה שנמצא ברשת האינטרנט נתון לשימוש כל. הפרת זכויות היוצרים עלולה להתרחש כחלק מפרסום ברשת חברתית, במיילים, בפורומים, טוקבקים, כתבות ומאמרים ועוד. לרוב, נושא זכויות היוצרים מוזכר בתקנוני האתרים, ועל בוני ומעצבי האתרים וכן על מזיני התוכן בהם חלה החובה להכיר את הנהלים ואת האיסורים בנושא. 

הרעיון שעומד מאחורי שימור זכויות יוצרים
זכויות היוצרים הינן תקנות אשר עומדות לצד יוצרי המוסיקה, הגרפיקה והעיצוב, הטקסט וכל יוצרי קניין רוחני אחר. הן אמורות לסייע במניעת עשיית שימוש חופשי בהן על ידי גולשים. כדי לשפוט אם ישנה עבירה או לא על זכויות יוצרים, יש צורך להגדיר את המונח "שימוש הוגן". ראית השימוש ההוגן יכולה להשתנות מאדם אחד לשני, כשנותר לעורך דין זכויות יוצרים עניין ההוכחה שתגבש את הראיות המספקות בכך לבית המשפט.
אם עברתם על החוק לזכויות יוצרים - אתם צפויים לשלם פיצויים של 20 אלף שקלים ויותר

איך יודעים להבדיל בין שימוש הוגן לבלתי הוגן?
אם שימוש הוגן הוא זה שאין בו הפרה של חוקים העוסקים בזכויות יוצרים, הרי שיש להציב מספר אבני בוחן. בית המשפט יבחן את מטרת השימוש ואת אופיו – האם המשתמש הוסיף ערך מיוחד משלו או שהעתיק בלבד, האם היה שימוש נפרד או חינוכי בתוכן, האם אלו היו מטרות מסחריות. כמו כן, אופי התוכן המוגן חשוב, אם פורסם במדיות אחרות. כמות התוכן המקורי חשובה - הפרה תהיה שימוש ביותר מחמישים אחוזים מן התוכן המקורי. בנוסף, בית המשפט יבחן אם השימוש בתוכן פגע ברווח הכלכלי של יוצרו המקורי. 

הסרות תכנים מפרי זכויות יוצרים
גוגל, ענקית מנועי החיפוש, נתקלת בבקשות רבות להסרת תוכן של מפרי זכויות יוצרים מתוצאות החיפוש. למעשה, בתביעה שכזו עלולים להיות מעורבים גורמים נוספים המפיצים את הזכויות – לוקחים חלק בכך גם כצדדים שלישיים – ועל כן נדרש עורך דין הבקיא בתכנים אלו. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני זכויות יוצרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני זכויות יוצרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא שימוש הוגן באינטרנט
סגור