מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » התיישנות תביעת פיצויים
מגזין עבודה

התיישנות תביעת פיצויים

כאשר אנו עוברים תאונת עבודה, יש פרק זמן מסוים בו נוכל להגיש את הבקשה לתביעת פיצויים בגין תאונת העבודה או בגין אובדן כושר עבודה, פרק זמן שאחריו הבקשה תתיישן ולא נוכל לקבל כיסוי בגין הפציעה
  • מערכת האתר
  • |
  • 16/10/201
  • |
  • 12:49
  • |
  • 2299 צפיות

אנשים  לעיתים לא יודעים אם התאונה שעשו היא תאונת עבודה או לא, ולפעמים לוקח להם זמן לבדוק במה מדובר, עד שהם למעשה עוברים את הזמן המותר להגשת התביעה לנזק מתאונת העבודה. אם אתם מתבלטים, בראש ובראשונה כדאי שתפנו לעורך דין אשר מתמחה בתחום של תאונות עבודה בכדי שיוכל להעריך את הנזק שנגרם לכם והאם יש צורך בהגשת תביעת פיצויים.

מתי התביעה מתיישנת?
על פי החוק בישראל, תביעת נזיקין מתיישנת לאחר שבע שנים מהמועד של התאונה, בין אם זו תאונת עבודה או מקרה אחר. אדם שנפגע צריך להגיש תביעה עד שיעברו שבע שנים למרות שישנם מקרים חריגים שבהם אפשר לקבל הארכה, מקרים חריגים בהחלט.

אילו מקרים חריגים קיימים?
אם נניח אדם גילה שיש לו נזק רק לאחר פרק זמן מסוים שעבר מרגע התאונה, שבע השנים יספרו מיום גילוי הנזק לעיתים ולא מיום התאונה. אם עובד למשל עובד בעיקר בשמש ולאחר מספר שנים (ואפילו אם עזב את העבודה) גילו שיש לו סרטן העור, אז מיום הגילוי תחל תקופת ההתיישנות. כמובן שגם אם העובד עבר תאונה בעבודה וגילה את הנזק שלה רק לאחר תקופה מסויימת, זמן ההתייסנות יחל רק מעת גילוי הנזק.
התיישנות בתאונות עבודה - מתארכת במקרים חריגים

חריג נוסף – מירוץ התיישנות שמתארך
בחריג האחר שבגינו אפשר להאריך את חוק ההתיישנות הוא במצב שהאדם שעבר תאונה נמצא כרגע במצב נפשי קשה ולמעשה במצב של חוסר הכרה בסיטואציה ואינו יכול לספר על המקרה שעבר עליו, ולא מא]שר לו להגיש את התביעה אל מול חברות הביטוח ולא לפנות לעורך דין נזיקין אשר ייתן לו מענה. רק לאחר שישוב למצב הכרתי מלא תחל תקופת ההתיישנות בהגשת התביעה.

מקרים שונים ומגוונים
אמנם מנינו במאמר זה שני חריגים בלבד, אך תביעות התיישנות בתאונות עבודה בכל שנה מתחדשות  ויש כל הזמן פסקי דין חדשים ותקדימים חדשים שעולים בבתי המשפט.

אולי תתעניינו גם ב:


עורכי דין לתאונות עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתאונות עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא התיישנות תביעת פיצויים
סגור