מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » קביעת לשון הרע
מגזין נזיקין

קביעת לשון הרע

ישנם מספר שיקולים אשר אותם לוקחים בחשבון השופטים טרם הם קובעים האם התקיים לשון הרע באתרי אינטרנט, ובעקבות זאת קובעים את הסכום המקסימלי של 100 אלף שקלים ללא הוכחת נזק.
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/10/201
  • |
  • 11:38
  • |
  • 2065 צפיות

במשפט הנזיקי, המטרה בהענקת פיצויים לאדם התובע היא בראש ובראשונה להשתדל להחזיר אותו למצב שהיה בו טרם הפציעה. במשך שנים חשבו אנשים רבים באיזו קטגוריה להכניס את לשון הרע, ולבסוף הוחלט שהוא יהיה חלק מהמשפט הנזיקי, והפיצויים בגינו נועדו על מנת שיהיה אפשר, בדומה למשפט הנזיקי, להעמיד את הנפגע מלשון הרע באותו המצב שהיה לפני הפגיעה ולולא פורסמו הדברים אודותיו באינטרנט.

פיצויים בגין לשון הרע
הפיצויים בגין לשון הרע מוענקים לתובע בשביל בעיקר שיעודדו את רוחו עקב הפגיעה הקשה שנעשתה לו, להכיר בזכותו של האדם לשם טוב וכמובן, הניסיון לתקן ולא במעט את הנזק שנגרם לתובע ולמעשה להמתיק את הגלולה. נפגעים מלשון הרע באינטרנט לעיתים אף חווים פגיעה משמעותית למשך שנים רבות, מכיוון שהדפים נמצאים ברשת ויכולים להגיע לעיני כל.
פיצויים בגין לשון הרע - עד 100 אלף שקלים ללא הוכחת נזק

כמה פיצויים לתת?
באחד המקרים אשר הובאו בפני בית המשפט, היו מספר שיקולים לשופטים טרם הם פסקו פיצויים בעקבות הוצאת שון הרע. אז כיצד השופטים מחליטים כמה פיצויים להעניק? בראש ובראשונה השופטים חושבים על הנזק שנגרם לתובע ישירות מהפרסום, אך לרוב, נפגעי לשון הרע אינם חייבים להוכיח כי נגרם להם נזק ובכל זאת יזכו בפיצויים, מכיוון ששמו הטוב של התובע בכל מקרה נפגע, זאת אם אכן הפרסום הוא לשון הרע. וכמובן, השופטים שוקלים את המעשים של ה תובע וגם המפרסם לאחר הפרסום וגם במהלך הדיון.

מתי בית המשפט יפסוק פיצויים
כשבית המשפט רוצה להעניק פיצויים, השופטים יצטרכו לקחת בחשבון את מהות הפרסום וגם את האנשים שמעורבים, התובע והנתבע. השופטים יכולים לשקול בגלל סיבות כאלה ואחרות אשר קשורות באופן ישיר לשלושת הגורמים בתביעה, איזו כמות של פיצויים יעניקו, אם בכלל. אם הפרסום נעשה בתום לב, לרוב בית המשפט יפסוק פיצוים קטנים, אם בכלל. בכל מקרה, אם נפגעתם מלשון הרע, פנו עוד היום לעורך דין לנזיקין אשר מתמחה בתחום וינחה אתכם כיצד לפעול.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני לשון הרע באינטרנט
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני לשון הרע באינטרנט. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא קביעת לשון הרע
סגור