מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מיסים » פטור רפואי ממס
מגזין מיסים

פטור רפואי ממס

פטור רפואי ממס הוא מושג שגור ומפורסם במדיות השונות אולם אינו מתאים לכולם. כדי להיות רשאי לקבל פטור ממס הכנסה בגין מצב רפואי, חשוב לענות על התנאים המבוקשים לפי פקודת מס הכנסה שבמדינת ישראל.
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/10/201
  • |
  • 11:44
  • |
  • 2299 צפיות

כל אזרח בגיר מחויב לשלם מס הכנסה מדי חודש בחודשו, ואין זה משנה אם הינו אדם שעובד או אם הוא תלוי בקצבת פנסיה, תשלומים מחברות ביטוח או מקרנות הפנסיה בעקבות אבדן כושר עבודה. פעמים שאדם חולה או בעל נזק מסוים הפוגע לו ביכולת ההכנסה או בעבודתו הסדירה אולם אינו זכאי לקבלת קצבת נכון, הוא יכול להיות זכאי דווקא להטבה המתבטאת בפטור מתשלום מס הכנסה. פעמים רבות, שווי ההטבה הזו או החיסכון עולה על שווי קצבת הנכות. 

מתי זכאים על פי חוק לקבל את הפטור?
ניתן לקבל פטור ממס הכנסה על תשלום זה, על פי סעיף 9-5 בפקודת מס הכנסה שקובעת פטור מתשלום עבור הכנסה מיגע אישי של עיוור או נכה שנקבעו לו מאה אחוזי נכות, או נכות של 90% לפחות. מכאן, שהחוק עדיין מדרבן ומעודד נכים לעבוד במומם ולא להיפלט למעגל הקצבאות והאבטלה. מאידך, על הנכות להיות גבוהה מאוד. 

איך נקבעת הנכות?
משתמשים בשיטת החישוב הפוחת, ובו הנכות לעולם אינה יכולה לעלות על 100%. את אחוזי הנכות קובעת ועדת מומחים של המוסד לביטוח לאומי, וגם משרד הביטחון יכול לקבוע זאת בשם ארגון נכי צה"ל. נכות יכולה להקבע גם על פי תנאים סוציאליים שונים כמו למשל פגיעות איבה, נפגעי הקרנות של גזזת או נפגעי רדיפות הנאצים. 
בשביל לקבוע נכות - צריך להשתמש בשיטת החישוב הפוחת

בסיס לקבלת פטור ממס הכנסה
כדי לקבל פטור ממס הכנסה, יש לענות על התנאים של מהות הנכות המוזכרת לעיל. במקרים שבהם לא נקבעת נכות כללית כמו למשל נכות מעבודה או נכות מצה"ל, הנכות תיקבע לפי האירוע הרלבנטי – "תאונת עבודה", "מחלת מקצוע", "שירות צבאי" ועוד). ניתן להגיש תביעה נפרדת כדי לקבוע נכות לצורך הפטור ממס, מעבר לקביעה שנקבעה עבור אדם. 

אם לא נקבעה לאדם נכות שמשקפת את המצב הרפואי
אילולא נקבעה נכות שמשקפת את מלוא המצב הרפואי של אדם, ניתן לפנות לעורך דין ביטוח לאומי או לעורך דין מיסים. הפעלתה של ועדה הפועלת מטעם מס הכנסה תקבע את תחילת הנכות עד לשש שנים לאחור אילו הנכות קיימת לאורך שנים רבות. 

אולי תתעניינו גם ב:


פטור ממס מסיבות רפואיות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום פטור ממס מסיבות רפואיות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פטור רפואי ממס
סגור