מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » תביעת תלויים יורשים
מגזין משפחה

תביעת תלויים יורשים

"תלויים" נחשבים לקרובים של המנוח אשר היו סמוכים לשולחנו או שהיו נתמכים על ידו. במקרה של תלויים אשר הם יורשים עומדת הזכות לתבוע תביעת תלויים בלבד, אולם לרוב יבחרו בתביעת העיזבון. מדוע כך?
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/10/201
  • |
  • 12:27
  • |
  • 3051 צפיות

"השנים האבודות" נקשרות בין היתר במקרים בהם מנוח אשר בעודו בחיים חלה במחלה שהייתה אמורה לזכות אותו בפיצויי ביטוח, נפגע או נפטר עקב נזק שנגרם לו בין אם באופן מיידי או בין אם כתוצאה מכך. לאחר שנפטר, עולה שאלת הרווח מן הפיצויים של היורשים שהיו גם תלויים. מותו של אדם עלול להקים תביעת עיזבון או כתביעת תלויים. כדי להבין את ההבדל שבין השתיים יש להבין כי תביעת תלויים היא תביעה שמטרתה תביעת הפסד הממון שנגרם בשל פטירתו של המנוח, ואילו תביעת עיזבון הינה תביעה בגין הנזקים של המנוח עצמו. 

תביעת תלויים 
תביעת התלויים כוללת פיצוי אודות הפסד תמיכת המנוח בקרוביו – כל אחד מן התלויים יהיה זכאי לפיצוי בגין נזקים שנגרמו ממות המנוח – ובכלל זה פיצוי בהכנסת המנוח כפי שהתבטא בתמיכה בתלויים, בפרנסת הבית ולכלכלתו. זוהי תביעה שניתן לתבוע גם כהורים וכבני זוג, וכדי לקבל פירוט וייעוץ בנושא זה יש להיוועץ עם עורך דין ירושות

תביעת עיזבון
תביעת עיזבון היא פיצוי על פי דיני הירושה של נכסים, מיטלטלין וכל מה שהותיר אחריו המנוח. הכל מכוח דיני הירושה. לעתים קרובות, ממילא הקרובים רשומים בצו ירושה והופכים ליורשי עיזבון. העיזבון אינו בעל דין כפי שרבים טורחים לצרף את מסמכי העיזבון אל תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית לדוגמה. 
תביעת עיזבון - הקרובים רשומים בצו ירושה לעיתים קרובות

לא ניתן לתבוע בשם העיזבון
סעיף 2 בחוק הכשרות המשפטית אינו מכיר בעיזבון כאילו היה ישות משפטית שיש לה כשרות משפטית. הפרשנות שבתי המשפט קבעו לסעיף זה, היא שנדרשת פעולה כדי לקיים כשרות משפטית, וזו דורשת קיומו של רצון העומד מאחורי הפעולה. 

האם ניתן לתבוע בזו וגם בזו?
ניתן לתבוע בגין העיזבון שמגיע ליורשים וכן תביעת תלויים בגין הפסדים ונזקים שנוצרו מכוח חסרונו של מי שתומך בהם. ניתן לשלב את התביעה זו בזו, אולם היחס של בית המשפט כלפי התביעות יפריד בין השתיים. פעמים רבות, מדובר על אותם התובעים – שהם היורשים לעיזבון וגם התלויים. אי לכך, כאשר נכסי העיזבון גדלים, היורשים שהם תלויים יכולים ליהנות מכך. על פי סעיף 79 ניתן להגיש בחצי שנה הראשונה לאחר מות המנוח תביעת תלויים גם על ידי מנהל העיזבון, מבצע הצוואה או יורשי המת.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני ירושות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני ירושות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תביעת תלויים יורשים
סגור