מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » פירוק חברה מרצון
מגזין מסחרי

פירוק חברה מרצון

אחד המהלכים הקשים ביותר עבור בעלים של חברה, הוא להכריז על פירוקה מרצון. אך אם בעבר, הנושא היה פשוט וכל שהיה צריך לעשות זה להודיע לרשם החברות שהחברה נסגרה, הרי שמאז 1999 יש פרוצדורה שלמה שנוגעת לנושא ונועדה להבטיח כי חברות לא יסגרו וישאירו חובות פתוחים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/10/201
  • |
  • 15:27
  • |
  • 2082 צפיות

לא רק שהחוק החדש קובע פרצדורה חדשה בכל הנוגע לפירוק חברות, אלא שגם ההוצאה לפועל נוקטת בצעדים קשים כלפי מי שלא עומד בתנאי חוק החברות ועלולה אף לדרוש חובות ואגרות בגין גרירת חובות או אי הודעה על פירוק. אז איך עושים את זה נכון? מה נדרש להקפיד עליו בעת סגירת חברה? הנה כמה טיפים שכדאי להכיר.

תצהיר כושר פירעון
בעת פירוק של חברה, נדרשת מבעלי החברה או הדירקטורים שלה לחבר מסמך משפטי הקרוי תצהיר כושר פירעון. מדובר בתצהיר הסוקר את כל נכסי החברה והחזקותיה והעיקרון לפיו מי שעומדים בראש החברה המתפרקת לוקחים אחריות על החובות ומכסים אותם בטרם פירוק. יש לציין כי מדובר במסמך משפטי לכל דבר, ולכן חשוב מאוד להקפיד כיצד הוא כתוב. לשם כך, מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתחום זה.

העברת התצהיר לרשם החברות
לאחר שכל הדירקטורים/ בעלי החברה רשמו כל אחד בפני עצמו תצהיר כושר פירעון, יש להעביר מסמכים אלו לרשם החברות. מרגע שנשלח המסמך, יתקבל אישור מטעם רשם החברות לפי החברה נמצאת בסטטוס לפני פירוק ואז נדרשת מן החברה גם ההודעה הרשמית על פירוק החברה ומינוי מפרק מוצהר ומוסכם על ידי ההנהלה.
תצהיר כושר פירעון - תצהיר הסוקר את כל נכסי החברה וחייב להיות מוגש בעת בקשה לפירוק

האסיפה שתקבע זאת וכן תצהיר על חיסולה הסופי של החברה, צריך להיות מתועד בצורה מסודרת ולהשלח לרשם החברות, כ-21 יום לאחר האסיפה ויכלול גם הצהרה רשמית מטעם המפרק כי הוא לקוח על עצמו את תפקיד המפרק ומתחייב למחוק ולטפל בכל חובותיה של החברה והפרוצדורות הקשורות בנושא זה. 

עוד ועוד מסמכים על הצהרות פירוק והודעות
לא נפרט פה את כל הדרך הארוכה שמפרקי חברה צריכים לעבור מול הרשם בטרם הכרזת החברה כמחוסלת וסגורה סופית. הצעתנו היא, היות ומדובר בבירקרטיה ארוכה וסבוכה הוא להעז רבעו"ד טוב, שיעזור לכם לצלוח בהצלחה את כל ההליכים והבירוקרטיות ויגרום לכם לנשק לשלום את החברה בצורה המסודרת והחוקית ביותר וללא בלגן וקנסות שיש לשלם לרשם. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לשיקום ופירוק חברות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לשיקום ופירוק חברות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פירוק חברה מרצון
סגור