מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » העונש על נהיגה בשכרות
מגזין תעבורה

העונש על נהיגה בשכרות

בקרוב יש לומר, העונשים שניתנים בגין נהיגה בשכרות ידורגו על פי חומרת העבירה המתורגמת לרמת האלכוהול שנמצאה בדמו של הנהג, או באויר הנשוף. בהתאם, המדינה מתוכננת להקל עם נהגים שעברו לראשונה על החוק, או להיפך – עם עברייני תנועה כבדים. רמת האלכוהול בדם יכולה להשתנות בין שני בני אדם, גם אם שתו את אותו המשקה ובאותה הכמות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 23/10/201
  • |
  • 16:11
  • |
  • 2206 צפיות

ההשפעה של אלכוהול יכולה להיות שונה גם כן – ומותנית ברמת הערנות, במה שאכל אדם לפני ובזמן השתייה, במשך הזמן שחלף מרגע השתייה ועד לרגע הבדיקה. כל מקרה של בדיקת אויר נשוף ממכשיר הינשוף אמור להיבדק לגופו, וגם הדעות נחלקות בין הגורמים השונים – המשטרה שמעוניינת להרתיע וגם להשתלט על מקרי התאונות הקורות בעקבות אופן זה של נהיגה והרשות השופטת. 

העונש בגין נהיגה בשכרות
העונש המינימאלי הקבוע בחוק לנהג שנמצא שיכור בזמן נהיגה הוא שנתיים, אולם יהיו מקרים בהם התביעה תדרוש עונש מחמיר מכך. נוסף על כך, לעונש זה יכול להצטרף גם קנס כספי. זאת, למעט מקרים חריגים. בעקבות מקרים קודמים רבים של עשיית אי צדק בין נהגים שזו להם הפעם הראשונה ובין נהגים עבריינים שכבר נתפסו בעבר בעבירות נהיגה שונות או במצב שכרות בנהיגה – בית המשפט מבדיל כיום בין המקרים ומדרג את הענישה.

איך מתבצע הליך הענישה?
לרוב, שוללים את רישיון הנהיגה של נהג שנמצא שיכור באמצעות מכשיר הינשוף לתקופה של עד לשלושים ימים, במקום – אם ישנו קצין משטרה, או בטווח זמן של שלושה ימים, בו הנהג יאלץ להגיע לתחנת המשטרה הקרובה להשמיע טיעוניו אל מול קצין המשטרה שישלול רשיונו ובמקרה שיקבל טענותיו – לא יעשה זאת. במקרים מסוימים, ניתן לשלול את הרישיון עד תום הליכי המשפט. המהות של הרחקה זו מן הכביש היא למנוע סיכון מיותר עבור הנהג או סביבת התחבורה שבה הוא נוהג. 
ענישה הולמת על נהיגה בשכרות

מה ההשלכות?
השלכות הענישה רבות. לא מדובר רק על ענישת בית משפט, אלא על כך שהנהג יאלץ להוציא רישיון נהיגה מחדש אילו תקופת השלילה עולה על שנה. לצד הנקודות האפשריות להתווסף לעונש זה, יכול להתווסף עונש של קורס נהיגה מונעת או חיוב מעבר תיאוריה ומבחן מעשי כדי להוציא מחדש את הרישיון. 

טיפול בראיות
פניה לעורך דין תחבורה יכולה להועיל רבות – מאופן הצגת הראיות ואיתור עדויות, יישוב סתירות שונות שעולות בין נתונים או הפרכת טענת המשטרה. חשוב הגיע בהקדם לאותו עורך דין, על מנת לעלות על קו אסטרטגי שיכול להועיל לנהג. 

מאמרים בתחום הענישה אודות נהיגה בשכרות:
החוק לנהיגה בשכרות

עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא העונש על נהיגה בשכרות
סגור