מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » נהיגה בשכרות - כתב אישום
מגזין תעבורה

נהיגה בשכרות - כתב אישום

כאשר ההגה ביידים שלנו אנו אחראיים על עצמינו, על הנוסעים שאיתנו ברכב ולא פחות מכך גם על הנהגים והולכי הרגל שסביבנו. נהיגה תוך השפעת שכרות עלולה להביא לתוצאות הרות אסון ועל כן מחמיר החוק עד מאוד עם עברייני תנועה אלה. לפניך מאמר המפרט מהי נהיגה בשכרות, כיצד החוק מתייחס ומידת הענישה
  • מערכת האתר
  • |
  • 7/8/2013
  • |
  • 13:30
  • |
  • 2279 צפיות

אין לנהוג בזמן שכרות? כך החיים מכתיבים וגם החוק העומד לצידם, חוק התעבורה. מבחינה זו, נחשבת עבירת הנהיגה בשכרות לאחת מעבירות הנהיגה החמורות ביותר– והענישה בהתאם. במטרה להימנע מתאונות דרכים קטלניות הנובעות מסיבה זו, הדין הישראלי מגדיר באופן מדוייק מהי נהיגה בשכרות וכן מהי כמות האלכוהול המותרת לשתיה טרם נהיגה, כך שאין משמעות להרגשה האישית של הנהג ששתה ולעובדה כי הוא חש שהוא יכול לנהוג כשורה.

החמרת הענישה לנוהגים בשכרות
בשנים האחרונות אנו שומעים על תאונות דרכים קטלניות כפטריות לאחר הגשם,  תאונות אלה גובות מידי יום חיי אנשים רבים עד מאוד ללא הבדלי גיל, דת ומין. המחוקק הישראלי תוך שיתוף פעולה של רשויות השיטור נוקטים במגמה מחמירה של ענשיה בקרב נהגים שנתפסו נוהגים בשוכרה. כיום ניתן לראות בכל כבישי ישראל ניידות משטרה המבצעות בדיקות בעזרת מכשיר הינשוף (מכשיר המודד את כמות האלכוהול שצרך הנהג), מחרימות רכבים של נהגים שיכורים ועוד פעולות חיוניות למיגור תופעה זו.
נהיגה בשכרות - מגמה של ענישה מחמירה

נתפסת נוהג בשכרות-מה לעשות?
על פי התקנות לפיהן נוהגת המשטרה נהג אשר יתפס כשבדמו אחוז אלכוהול גבוה מהמותר, רישיונו ישלל תחילה באופן זמני למשך כשלושה ימים במהלכם יהיה עליו להתייצב לפני קצין משטרה אשר לרוב יאריך את השלילה הזמנית ויהפוכה לשלילה מנהלית. בנוסף, רכבו של הנהג השיכור יוחרם ויועבר לאיחסון במגרשי המשטרה למשך כשלושים יום. יצויין כי החרמת הרכב תעשה גם באם הרכב אינו בבעלותו של הנהג שנתפס.

חובה להתייעץ עם המומחים
לאחר ההופעה אצל הקצין המשטרתי לרוב יפתח התובע המשטרתי בהליך פלילי שמטרתו היא שלילת רישיונו של הנהג. מדובר בהליך מורכב ומסועף ועל כן חשוב ואף הכרחי להיוועץ בעורך דין המתמחה בדיני התעבורה

קראו עוד על נהיגה בשכרות:

עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נהיגה בשכרות - כתב אישום
סגור