מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חוזים » הקלטה הסותרת תנאי בהסכם בכתב
מגזין חוזים

הקלטה הסותרת תנאי בהסכם בכתב

כאשר שתי גרסאות שונות מוצגות בפני צדדים לעסקה – כמו לדוגמה הסכם שבעל פה בשיחה או הסכם שבכתב, בית המשפט ינסה לקבוע מהי הגרסה המנצחת – כמו למשל בתביעה כספית.
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/10/201
  • |
  • 16:33
  • |
  • 2423 צפיות

כאשר שת גרסאות שונות מוצגות בפני בית המשפט לאותם פני דברים כמו למשל בתביעה כספית, הרי שבית המשפט ינסה להתמודד עם הסוגיה תוך שהוא משתמש בכלים שבידיו ובכתבי החוק. כאשר מדובר על גרסה מוקלטת אל מול גרסת חוזה בכתב, הרי שיש להראות כי הראיות התומכות בכל צד תקפות וקבילות בבית המשפט ויש להן נפקות, ולאחר מכן – לעסוק בתוכן ובמשמעות הראיות הללו. 

הסכם בעל פה אל מול הסכם בכתב
חוק הפרוצדורה העותומאנית מזכיר בסעיף 80 את האפשרות לטעון אל מול ההתחייבות בכתב רק באמצעות מסמך כתוב, הודאה או בפנקס הנתבע. מידת ההוכחה תשתנה בין המקרים ותהיה תלויה בהערכת התוכן של המסמך, על פי הערכת תוכן המסמך אל מול העדות האחרת. בית המשפט יקבע את מידת ערכו של התוכן וקבלתו. 

מה ההבדלים שבין חוזה בעל פה ובין חוזה בכתב?
בשני סוגי החוזים– חוזה בעל פה וחוזה בכתב כבכל סוגי החוזים מדובר על עקרונות של הצעה, קיבול וגם גמירות הדעת. גמירות הדעת היא הרצון לתקשר בחוזה וכן ליצור יחסים משפטיים, ואילו הצעה וקיבול הם המונחים המשפטיים שיתארו את העובדה, כי צד אחד הינו מציע השירות ואילו הצד האחר יקבל אותו. יתכן, כי חוזה שבעל פה יהיה מגובה גם בחוזה התנהגותי – כאשר התנהגותו של צד בחוזה – יש בה כדי להבין את העניין שהוא מביע להתקשר באמצעות חוזה. 
הפרת הסכם בעקבות הקלטה הסותרת את הוראותיו

חוזים שלא ניתן לבצע בעל פה
ככל שזה נוגע לחוזי מקרקעין או בחוזים העוסקים בסכומי עתק הנחוצים לעיגון בכתב, הרי שחוזה שבעל פה – אותו ניתן לסתור בקלות יתרה מזו של סתירת חוזה כתוב, יסיר מתוקפו. זאת, משום שבית המשפט נוח יותר לקבל הוכחה מוחשית אותה ניתן לסתור או להצדיק קיומה.

מתי הקלטה שבעל פה תסתור חוזה שבכתב?
בית המשפט יקבל את ייצוגו של עורך דין חוזים אשר מוכיח כי חוזה שנערך בעל פה יכול לגבור על זה שנערך בכתב. בהקלטות שכאלו, ניתן לגלות לעתים את האמת שמאחורי הקלעים או את הפרשנות אליה נתכוון כל צד במעמד החוזה. 



עורכי דין לביטול הסכמים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לביטול הסכמים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הקלטה הסותרת תנאי בהסכם בכתב
סגור