מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » דינים של חדלות פרעון
מגזין מסחרי

דינים של חדלות פרעון

חדלות פירעון לא זוכה למערכת סדורה ואחידה של דינים. למעשה, התחום מונחה באמצעות מקבץ דברי חקיקה שמתייחסים להיבטים השונים של הסוגיה, ומעוגנים במסגרת הסדרים פרטניים. התוצאה היא חוסר אחידות גם בין פסקי הדין.
  • מערכת האתר
  • |
  • 29/10/201
  • |
  • 17:12
  • |
  • 1980 צפיות

הדינים לחדלות פירעון – אלו דינים שמסדירים את המצב בו חייב אינו יכול לעמוד בתשלום חובותיו על פי כלל המשאבים שבידו. דיני חדלות פירעון יעסקו במצב בו חייב יכול לשלם אולם אינו רוצה בכך אל מול חייב שאינו יכול לשלם גם אם ירצה, וכן במצבים שאותם מסדירים הדינים לאכיפת החיובים במסגרת ההוצאה לפועל. יש למצב חדלות הפירעון השלכות שונות על חברה ועל האדם הפרטי, בין אם מדובר בחוב אישי או עסקי. מעבר לפיתרון שיורכב לחייב, ישנן זכויות מוגנות לנושים, ובכך בית המשפט רואה לנגד עיניו את החוזים שנכרתו בין הצדדים.

להוכיח עילות לחדלות פרעון
חדלות פרעון הינה אחת מן העילות הקבועות בפקודת החברות, כאשר ניתן בה לדרוש את פירוקה של החברה. כדי שזה יתממש, יש להוכיח כי עילות אלו קיימות. כנגד זה, ניתן להציב חדלות פירעון של אדם פרטי החייב לנושים שונים – ובכלל זה הבנק אולם ההבדל הוא שחייו של אדם ימשיכו לאחר הליך חדלות הפרעון, אולם החברה – תתפרק במקרה של קיום התנאים הנדרשים. 
חדלות פרעון לחברה מאוגדת

דיני חדלות פרעון
 היות שלא קיימת מסגרת מסודרת לדיני חדלות פרעון והחוקים מפוזרים בין דברי חקיקה שונים – אלו יכולים להיות תואמים זה את זה, ולעתים דווקא לסתור האחד את השני. חדלות פירעון תיחשב לכזו באם היא עונה על ההגדרות שבסעיף 258 בחוק פקודת החברות. החוק ידרוש שלושה תנאים שבאופן נפרד יכולים לקיים עילה לפירוק חברה.

עילות לפירוק חברה
 הראשונה – קיים חוב לנושה על סך גבוה מחמישה שקלים שהיה אמור להיפרע בעבר. תנאי שני – כאשר החברה לא קיימה את צו ההוצאה לפועל או את פסק הדין שניתן לטובת הנושה. התנאי השלישי מחייב הבאת ראיות מוצקות שמראות על חוסר היכולת של חייב לפרוע את חובות החברה. 

האם זה טוב?
הכרזה על מצב של חדלות פרעון היא למעשה הליכה בין הטיפות בהצגת הטיעונים, מחייבת ידע מקיף בתחום הוכחת העילות וייצוג הולם בידי עורך דין חברות. לפיכך, חברה יכול להגיש בקשה לחדלות פרעון אולם רצוי שתכיר הליכים נוספים שעשויים לסייע בידה כדי לצאת מן החוב, היות שזהו פיתרון שאין לו התייחסות אחידה בבתי המשפט. 

מאמרים נוספים בתחום זה:

עורכי דין לדיני חברות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדיני חברות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא דינים של חדלות פרעון
סגור