מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » מחיקת רישום פלילי לקטין
מגזין פלילי

מחיקת רישום פלילי לקטין

גם רישום פלילי של קטינים יופיע במסגרת מרשם פלילי שמנהלת המשטרה ושומרת במאגריה – הכוללים בין היתר גם רישומים משטרתיים. יחד עם זאת, ישנם סייגים והגבלות שונות שנובעים מתוך רישום מי שעוד לא מלאו לו 18 שנים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 4/11/2013
  • |
  • 17:35
  • |
  • 1921 צפיות

חקירה פלילית היא הליך שמחייב רישום במרשם הפלילי שמנהלת המשטרה, מלבד המקרים שנקבע בהם כי האדם לא ביצע את המעשה הפלילי המיוחס לו. בכך אין הבדל בין נחקרים שהם בגירים או קטינים. גם קטין יהיה צפוי לרישום פלילי שישפיע על מהלך חייו באופן דרסטי. חקירת הקטין במשטרת ישראל יכולה להיות מנווטת לשלוש אפשרויות: אי תביעה כאשר המשטרה תחליט שאותו קטין לא ביצע את העבירה, פרטי האירוע יכולים להיאסף על ידי המשטרה והתיק ייסגר – כתיק חקירה בלבד וכן אפשרות להעביר את החקירה לגורמי התביעה. 

אפשרות למחיקת הרישום הפלילי
לא כל עבירה שבוצעה בידי קטין תגרור רישום פלילי, ממגוון סיבות. על פי סעיף 24 לחוק הנוער משנת 1971 בית המשפט שאליו הוגש תסקיר מידי קצין מבחן מוסמך והוא זה החליט בתחום ביצוע העבירה יורה לטפל בקטין על פי אחת הדרכים שבסעיף 26 לחוק ולפיו להרשיע אותו ולגזור את דינו בהתאם, או להמנע מלהורות על ההרשעה ועל הטיפול בכך. 

הבחנה בין רישום פלילי לרישום משטרתי
הרישום הפלילי נוצר כשמתנהל תיק בבית המשפט נגד אדם ונקבע כי אותו אדם עבר את אותה העבירה או שהוא מורשע בה. הרישום המשטרתי הוא למעשה תיק משטרה סגור ולא הוגש בנושא זה כתב אישום מסיבה כל שהיא. לעתים המשטרה תסגור את התיק עקב חוסר ראיות, חוסר עניין לציבור ומסיבות נוספות אפשריות. 
למחוק את המרשם הפלילי לתמיד

מחיקת הרישום הפלילי
ניתן למחוק את הרישום הפלילי של קטין לפי מספר דרכים. קימת אבחנה בין בגיר לקטין בתחום מחיקת הרישום הפלילי. ההבחנה בין השניים תבוא לידי ביטוי בסוג העבירות – עבירות מסוג עוון או פשע וכן למועד הגשת הבקשה לביטול כתב הרישום המשטרתי ישנה משמעות. רצוי להתייעץ עם עורך דין פלילי כדי להבין איזה צעד כדאי לנקוט בנושא, להעריך את סיכויי הבקשה – לפי סוג העבירה וחומרתה, הנסיבות האישיות של המבקש ושל התיק, כמות הרישומים, חלוף הזמן ועוד. כך למשל, עבירות שבתיקים סגורים שאינן מסוג פשע תמחקנה אוטומטית לאחר חמש שנים – אלא אם הוחלט באגף החקירות והמודיעין אחרת. 

עוד מאמרים בתחום:

עורכי דין למחיקת רישום פלילי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למחיקת רישום פלילי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מחיקת רישום פלילי לקטין
סגור