מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » מהו מבחן הרופא הסביר?
מגזין נזיקין

מהו מבחן הרופא הסביר?

כאשר אדם מקבל כל טיפול שהוא – ובמיוחד טיפול שהינו קריטי להצלת בריאותו וחייו של אדם, יש מקום לבחון את התנהלותו של הרופא המטפל – על פי מבחן הרופא הסביר. זהו מבחן שמהווה היבט חשוב לכל תביעת רשלנות רפואית בבית המשפט.
  • מערכת האתר
  • |
  • 4/11/2013
  • |
  • 17:51
  • |
  • 2093 צפיות

על רופא מטפל לעמוד בסטנדרטים מקובלים בעת הטיפול, גם אם לא נערך מעולם טיפול בתחום המדובר. הרופא יעניק את הטיפול על הצד הטוב ביותר ותוך הפעלת שיקול דעת מצוין על פי הסטנדרטים שמקובלים בעולם הרפואה בזמן מתן הטיפול. רשלנות רפואית יכולה להיות גם התנהלות של צוות שלם והפרת חובות כמו חובת הזהירות שחלה על רופא סביר, תוך שנמנע ככל שניתן מלקיחת סיכונים שרופא סביר לא היה לוקח או מבצע. הבנת מהותו של "רופא סביר" תעזור להבין את מהותה של הרשלנות הרפואית ותאפשר השלכת משמעויות לסוגי הטיפולים השונים שניתנים באמצעות הצוות הרפואי.

הבסיס המשפטי לקבלת פיצוי בשל רשלנות רפואית
כאשר זכויות החולה מופרות, כמו גם הפרת חובה חקוקה והתקיפה הרפואית, ניתן לתבוע באמעצות עורך דין רשלנות רפואית בגין עוולת רשלנות רפואית שקבועה בפקודת הנזיקין בסעיפים 35 ו-36. בודקים האם הרופא נתן טיפול במסגרת הסטייה המקובלת מרמת הזהירות הסבירה – והאם סטייה זו גרמה למטופל נזק. 
מבחן הרופא הסביר

מהי רמת הזהירות הנדרשת במסגרת מבחן הרופא הסביר?
רמת הזהירות הנדרשת במסגרת מבחן הרופא הסביר היא ההפרדה שבין רשלנות רפואית ובין הענקת טיפול מוסכם. לפי בית המשפט, ישנה אפשרות טכנית כדי לצפות את הנזק ומשום כך יש להיערך לכך ולהפעיל את חובת הזהירות באופן אוטומטי, אלא אם מתקיימים שיקולים ששוללים את קיומה של החובה הזו.

מהו מבחן הרופא הסביר?
 הקריטריונים למבחן הרופא הסביר עומדים על כך שרופא סביר לא היה נוקט בפעולה הזו. על הרופא לנקוט בחובת הזהירות. לאחר מכן, בית המשפט יבחן את הקשר הנסיבתי שבין הנזק לבין הרשלנות הרפואית שנטענה – האם בהכרח הנזק נגרם עקב אותה פעולה? חשוב שכאן תהיה הוכחה חד משמעית להתרשלות הרופא ולגרימת הנזק בידו. בודקים גם האם הנזק הוא בלתי הפיך ומה אופי הפיצוי שיגיע לתובע.

מחלקים את הטיפול לשלבים
בית המשפט יבדוק את ההתנהלות של הרופא לאורך שלבי הטיפול השונים – לפני הטיפול, במהלכו ולאחריו. יש לקבל את הסכמת התובע מדעת לאותו הטיפול, אלא אם התובע היה מצוי במצב קריטי. על התובע להבין את ההשלכות שעלולות להיות מן הטיפול. במהלך הטיפול- יש לקיימו בהתאם לסטנדרטים הרפואיים ולסביבת הטיפול וכן על פי ההכשרה המקצועית של הרופא. לאחר הטיפול – הרשלנות עלולה לבוא לידי ביטוי גם בחודשים ובשנים הבאות לאחר מכן. 



עורכי דין לרשלנות רפואית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לרשלנות רפואית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מהו מבחן הרופא הסביר?
סגור