מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » מחירי העברה בעסקה בין-לאומית
מגזין משרד הבטחון

מחירי העברה בעסקה בין-לאומית

עסקה בין לאומית הינה עסקה בין מי שאחד מן הצדדים לפחות הינו תושב חוץ, או בין מי שההכנסה לעסקה חייבת במס, גם מחוץ למדינת ישראל. מחירי ההעברה הבין לאומיים ימנעו את האפשרות להסטת רווחים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 4/11/2013
  • |
  • 18:07
  • |
  • 2024 צפיות

התקנות למחירי העברה הינן מנגנון שיש בו כדי לאפשר לרשויות המס להתערב בעסקאות שבין לאומיות שבין הצדדים הקשורים; אלו תקנות שחלות על כל חברה ישראלית בעלת עסקאות במשותף לחברות בחו"ל. אלו צדדים בעלי יחסים מיוחדים, ובכך רשויות המס מנסות לשלוט ולמנוע מאותן חברות לתמחר שירותים, עסקאות ומוצרים באופן שאינו תנאי שוק. התקנות הללו חלות על כל סוגי העסקאות – ממכירת טובין או רכישה ועד למתן רשיונות או מתן זכויות לשימוש בנכסים שאינם מוחשיים וכן העברה או מכירת פעילות ואף חלק ממנה – ובכלל זה עסקאות מימון, מתן ערבויות ועוד. 

דו"ח מחירי העברה
מטרתו של דו"ח מחירי העברה היא להגיע לתמחור העסקה בצמוד לתנאי השור תוך התחשבות בסיבות רלבנטיות שלהלן. דו"ח מחירי ההעברה הינו מסמך שמנתח ומתאר עסקאות בין לאומיות בין הצדדים. המסמך יכיל תיאור מפורט של העסקה- לרבות הצדדים בה, הסביבה העסקית הייעודית ואת הנכסים עצמם, הסיכונים והאפשרויות של כל צד בעסקה שתוארה. 
עסקאות סחר חוצות יבשות

איך להמנע מכפל מס?
עקרונות מחירי ההעברה דומים במרבית המדינות, אולם עדיין ישנה אפשרות לסתירה בדרישות השונות שתצבנה המדינות. לכל מדינה ישנה שיטה גבוהה יותר בסולם ההיררכי שלה. מדינות ה- OCED לרוב נוהגות על בסיס אותן הדרישות, אולם ישנן גם מדינות חריגות בהן חלים כללים שונים מן המקובל – כמו למשל בברזיל. עקב כך עלול להווצר מצב שבו המדינה תשלם כפל מס, ובמקרים אלו יש להיות מודע לסיכונים הקיימים – ואף להתייעץ עם עורך דין  מתאים. 

סעיף 85א' לפקודת מס הכנסה
סעיף 85א' לפקודת מס הכנסה משנת 1961 הוסף במסגרת תיקון 132 לפקודה, וקובע את מחירי ההעברה בעסקה בין לאומית. המטרה – למנוע אפשרות להסטת רווחים בין צדדים הקשורים למדינה, שבה ישנם שיעורי מס נמוכים יותר. 

איך לבחון אם העסקה עומדת בתנאי השוק?
ניתן לבקש מפקיד השומה אישור מוקדם לכך שמחיר העסקה יהיה בהתאם לתנאי השוק. לבקשה זו ישנה משמעות רבה, ועל כן יש לברור את המסמכים המוצגים לפקיד השומה בקפידה, על מנת למנוע חבויות מס נוספות שהחוק מייצר או מתוך שיקולים נוספים. 

מאמרים נוספים בתחום:


עורכי דין ליזמות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין ליזמות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מחירי העברה בעסקה בין-לאומית
סגור