מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חוזים » חוזים בתחום מקרקעין
מגזין חוזים

חוזים בתחום מקרקעין

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2358 צפיות

חוזים, בין אם בעל- פה או בי ואם ניתנים בכתב הם חלק בלתי נפרד מהמציאות היום- יומית. עסקאות רכישה במכולת, מתן שירותים על ידי אינסטלאטור, רכישת כרטיס לאוטובוס ועוד. לעומת העסקאות היום- יומיות הללו, חוזי נדל"ן יכולים להיות החוזים החשובים ביותר – אם כי גם המורכבים ביותר. החוזה מחייב שני צדדים לעמוד בעסקה מורכבת ויקרה יחסית, אשר לעתים קרובות מחיר העסקה הוא השקעה ממיטב כספו של האדם הממוצע. בחוזה מקרקעין ישנם סעיפים רבים שלאדם מן השורה אין תמיד ניסיון וידע בנושא, ולצורך העניין יכנס לתמונה איש מקצוע – עורך דין נדל"ן.

מה בעלות על קרקע מקנה?
בעלות על קרקע מקנה זכות להחזיק במקרקעין ולעשות בה שימוש וכל עסקה לפי דין או לפי הסכם. השטח הנכלל בבעלות מקרקעין הוא כל חיבור קבוע או זמני לקרקע, כולל את כל הבנוי והנטוע עליה, העומק שמתחת לפני הקרקע – וישנה בעלות על המחצבים בקרקע לצורך העניין, וכוללת גם את התחום שמעל לקרקע, למעט התחום האווירי לטיסות. מכל אלו ניתן להוציא את המשאבים הטבעיים שלה – ובסמכותה להפקיע קרקע.

חישוב מיסים בעסקאות נדל"ן
חישוב מיסי בניה אינם כלולים שמחיר שישולם על קרקע או על נכס נדל"ן. ישנם מיסי מכר ומיסי השבחה ועוד מיסים שדרוש ידע וניסיון בחישובם. היות ומיסים יכולים להיות פעם מיסים בעלי ערך קבוע או כאחוז מתוך מחיר עסקה, אלו יגדלו ככל שמחר העסקה עצמה יעלה. בכוחו של עורך דין טוב המתמצא בעניין מיסי נדל"ן לצמצם את ההוצאות הצפויות בהתאם להנחיות שמגיעות ללקוח.

מקרה של פיצוי או ביטול חוזה נדל"ן
ישנן עילות שיכולות להלום הפרת חוזה נדל"ן, כמו למשל שער המטבע שבו מבוצעת העסקה – אם ירד מתחת לרף שנקבע מראש, אולם אלו הם מקרים נדירים בשוק הנדל"ן הישראלי. יכולותיו של אדם לתשלום עסקה אינם תמיד גורם להפרת חוזה נדל"ן – משום שהרוכש אחראי לכספו ולהוצאותיו, ואם נחתם מסמך כוונות או כתב הזמנה – ישנו פיצוי נהוג שעל הרוכש לשלם, בין 5,000 עד 20,000 שקלים.  

עורכי דין לענייני חוזה נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חוזים בתחום מקרקעין
סגור