מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » איך מפרקים שותפות עסקית?
מגזין מסחרי

איך מפרקים שותפות עסקית?

לשותפות העסקית יש יתרונות רבים בחלוקת הנטל – הכלכלי ומבחינת חלוקת התפקידים. בבניית השותפות העסקית יש לקחת בחשבון כי יכול להגיע גם יום, שבו השותפות תתפרק. לכן, ישנה המלצה לקחת בחשבון ומראש את הדרך המשותפת לפירוק השותפות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 20/11/201
  • |
  • 15:08
  • |
  • 3346 צפיות

הסיבות לפירוק שותפות יכולות להיות רבות, גם אם זה נעשה מתוך כך שכל צד רואה את חזון החברה באופן שאינו עולה בקנה אחד עם השותף האחר. פירוק של שותפות יכול להתקיים בשני מישורים – האחד הוא מישור של אי הסכמה בין צדדי השותפות, והשני הוא – פירוק בהסכמה של השותפות. אם אין הסכמה בין הצדדים, הפירוק יערך תחת ידו של בית המשפט ואפשר גם דרך הליכי גישור או בוררות. פירוק השותפות בדרך של הסכמה תיערך לשותפות שהוקמה לפרק זמן מוגבל או במקרים מסוימים אחרים.

פירוק שותפות מכוח בית המשפט
פירוק שותפות שנעשה ללא הסכמה יעשה על פי בקשת אחד מן השותפים, אשר מגיש באמצעות עורך דין את הבקשה לפירוק ואת העילות המצטרפות לבקשה. ישנם עילות נפוצות לפירוק השותפות, כמו למשל התנהגות פוגענית לעסק, אבדן כשירות לשותפות, הפרת ההסכם בין השותפים, נסיבות כלכליות ועוד. 

מה החוק אומר?
לפי קביעת החוק, כשמדובר על שותפות אשר הוקמה לתקופה בלתי קצובה, השותף המפרק יפנה לשותפיו האחרים בהודעה על רצונו בפירוק השותפות, אלא אם הצדדים קבעו אחרת בהסכם שביניהם. מכאן נראה שקל מאוד לפרק שותפות, אולם יש לחשוב גם על היום שלמחרת הפירוק; כששותפות מתפרקת השותפים יממשו את הנכסים , מסלקים את החובות ומשלמים את ההוצאות, ואם לאחר אלו נותרים כספים ביתרת זכות או חובה בקופת השותפות, אלו יחולקו בין השותפים ולבסוף- יסגר העסק.
כאשר מפרקים שותפות יש מספר דברים שיש לדעת

מהו הפיתרון הנכון עבור השותפים?
ישנם מקרים, בהם פירוק השותפות אינה מהווה את הבחירה הרווחית ביותר לשותפים. עסק פעיל ורווחי הוא עסק שיש בו "ערך חי", נבנה לו מוניטין חיובי שרצוי שלא ירד לטמיון. יכול להיות שיעלה רצון מאת אחד הצדדים לרכוש את חלקם של השותפים העוזבים, כשהמחיר אמור להיות הוגן ולשקף נאמנה את שווי כל חלק וחלק של השותפים, ואילו השותף שרכש את העסק יקבל בעלות מלאה על העסק. במקרים רבים, סכום רכישת חלקו של השותף העוזב יהיה גבוה מזה שהיה מוצע לקונה חציוני, לאות הכרת תודה על פועלו ויתכן שזה יעשה באופן של מכרז שבו הצד הזוכה הוא זה שהציע את הסכום הגבוה ביותר.

כתבות נוספות בתחום




עורכי דין לשיקום ופירוק חברות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לשיקום ופירוק חברות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא איך מפרקים שותפות עסקית?
סגור