מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » מדוע כדאי להיכנס לפרויקט פינוי בינוי?
אולי תתעניין ב:
מגזין משרד הבטחון

מדוע כדאי להיכנס לפרויקט פינוי בינוי?

פרויקט פינוי בינוי הינו פרוייקט מורכב ומסועף עד מאוד מבחינה משפטית אך בסופו של יום הוא משתלם ויעיל עד מאוד מצידם של הדיירים מחד והיזם מאידך. מאמר זה מתאר בקצרה נקודות חשובות אליהן כדאי לשים לב בבואנו להיכנס לפרויקט פינוי בינוי
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/11/201
  • |
  • 16:46
  • |
  • 2121 צפיות

פינוי בינוי, כשמו כן הוא, פרוייקט המתאים לבניינים משותפים, לרוב בניינים בני שנים רבות, למעשה הינו עסקת חליפין במהלכה מוכרים דיירי הבניין ליזם/ הקבלן אשר מנהלים את הפרויקט ללא כל השתתפות מצידם בתשלומים השונים לרבות תשלומי שכירות. הדיירים, יקבלו בתמורה ממנהל הפרוייקט דירות חדשות בבנין החדש שיבנה לרוב גדולות ומרווחות יותר, דבר המהווה שידרוג מבחינתם. מנהל הפרוייקט מצידו אשר ייבנה את הבניין החדש יקבל לראשותו את הדירות הנוספות שייבנו בבנין החדש. 

דגשים חשובים בפרוייקט פינוי בינוי
משום שמדובר בעסקה הנוגעת לביתם של אנשים רבים ישנה חשיבות עליונה לעמידה בלוחות זמנים מצידם של כלל הנוגעים בדבר כמו כן יש לבחון לעומקם של דברים את מנגנוני התמורה ואת הערבויות הנכונות. מטרתו העיקרית של פרויקט פינוי בינוי הינו הליך של התחדשות עירונית שתוצאתה משתלמת לכלל הצדדים הן לדיירים והן לייזמי הפרויקט ולכל הצדדים פוטנציאל רווח גדול מאוד שיכול להגיע לעשרות אחוזים. יחד עם זאת חשוב לזכור כי מדובר בהליך משפטי סבוך ומורכב ביותר, המשלב פעילות בין גורמים שונים ובעלי מקצוע רבים, ועל כן חשוב מאוד לבצע הליך מסוג זה בצורה מסודרת ומושכלת תוך בחירת גורמים מקצועיים נכונים וישירים אליהם ניתן יהיה לסמוך.
חשיבותו של פרויקט פינוי בינוי

אופן ההתקשרות עם היזם
אחד האלמנטים החשובים מבחינתם של הדיירים בבנין הוא להקפיד על כך שמדובר ב"עסקת נטו" אשר הינה עסקה בה כלל עלויות פרוייקט לרבות הליכי הבנייה, הליכי רישום הדירות, תשלומי היוון קרקעות הרשומות על שם המנהל ועוד, חלות אך ורק על היזם. נקודה חשובה ביותר לעניין התקשרות הדיירים עם היזם הינה הבטחת זכויותיהם של כלל הדיירים באמצעות בטוחות וערבויות בהתאם ל"חוק המכר" בגין כל תשלום או זכות שמועברת אליו. הפסיקה מכירה מקרים רבים, דוגמת פרשת חפציבה, בהם היזם לא עמד במכלול התשלומים שחלו עליו, קרס, והותיר את הדיירים חסרי דירות וחסרי ההון שהושקע.

רכישת דירה במסגרת פרוייקט פינוי בינוי
אחד הגורמים אליהם חשוב לשים לב במסגרת עסקת פינוי בינוי הינם הדיירים החדשים אשר לרוב רוכשים את הדירה ישירות מהיזם, ובכך היזם מרוויח את לחמו. אותם דיירים צריכים לנקוט משנה זהירות בבואם להיתקשר בעסקה מסוג זה, לרבות בדיקות זכויות המוכר בנכס, שעבודים שונים לטובת דיירי הבניין האחרים, נאמנויות שונות בהם התקשר היזם וכדומה.

מאמרים בתחום:


עורכי דין לענייני פינוי בינוי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פינוי בינוי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מדוע כדאי להיכנס לפרויקט פינוי בינוי?
סגור