מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » מהפכת פינוי בינוי
מגזין נדל"ן ומקרקעין

מהפכת פינוי בינוי

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2288 צפיות

חוק פינוי ובינוי הוא חוק דיי חדש שיש לו השפעה משמעותית על דיני הבתים המשותפים בארץ. מהפיכת פינוי ובינוי היא חלק ממגמה הולכת וגדלה של רצון להרוס מבנים ישנים ולא יציבים ולהקים חדשים, זאת באמצעות הקלה על קבלת ההחלטות במסגרת דיירי הבניין. דיירים רגילים לא יהיו בעלי ידע מספק בנכסים ומקרקעין והחלטותיהם לא יתבצעו מתוך רצון להשביח נכסים. השבחת הנכסים יכולה לסייע למיצוי של זכויות הדיירים ובנייה איכותית.

כיצד מתקיימות החלטות בבניין משותף?
על פי רוב תכונס אסיפת דיירים ובה יתקיים דיון על נושאים מסוימים שקשורים לרכוש המשותף, השקעת כספים בשיפורו ואיכות המחייה בבניין. ע"י הצבעה יוחלט גורל ההצעה. עם זאת מדובר לא פעם בהצבעה לא מדויקת שכן, לא תמיד כל הדיירים נמצאים גם שמיעוט יכול לקבוע החלטות לכל הבניין. בעקבות זאת הוחלט על שני פרקים בחוק הבתים המשותפים בדיני המקרקעין- רוב מיוחד שנוגע לנושאים כמו שינוי תקנון והתקנת מעלית או רוב מוחלט שקשור לתוספות ושיפורים ברכוש המשותף.

מה הוא פינוי ובינוי?
פינוי ובינוי היא עסקה שכוללת חוזים שנחתמים בין היזם לבין בעלי דירות. על פי עסקה זו מתחייבים בעלי הדירות בבניין המשותף למכור את הזכויות שלהם בבניין למטרת הריסת הבניין והקמה של חדש. חוק פינוי ובינוי חולל מהפך בהצבעה בבניינים המשותפים וקבע כי מספיק רוב מיוחס ולא מוחלט בבניין המשותף ובבעלי הדירות בכדי להגיע להחלטת פינוי ובינוי. בעלי דירות שמסרבים לביצוע העסקה מטעמים בלתי סבירים יכולים להיות אחראים בנזיקין כלפי בעלי הדירות האחרים בבניין.

מה נחשב סירוב בלתי סביר לפינוי ובינוי?
מכיוון שמדובר בחקיקה דיי טרייה הרשימה של סירובים בלתי סבירים עדין לא נסגרה והיא כוללת דוגמאות רבות. כך למשל סיבה כי עסקת הפינוי והבינוי כלל לא כלכלית לא תחשב בלתי סבירה. כמו כן אם לא הוענקו או הוצעו לדייר בית חלופי בזמן הליכי הפינוי והבינוי מדובר בעילה הולמת לסבירה. החוק מפרט עוד אינספור דוגמאות שכוללות נסיבות אישיות מיוחדות ומדי יום פסקי דין חדשים מסייעים להרחבת החוק.


עורכי דין לענייני חוזה נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מהפכת פינוי בינוי
סגור