מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » כיצד מוכיחים נהיגה תחת השפעת סמים?
מגזין תעבורה

כיצד מוכיחים נהיגה תחת השפעת סמים?

הענישה בתחום נהיגה תחת השפעת סמים דומה לענישה שתחת השפעת אלכוהול על אף שבתחום האלכוהול ישנו לפחות דירוג של חומרת העבירה. על מנת לקבוע שאותו נהג פעל תחת השפעת סמים, יש צורך לפעול לפי נהלים מסוימים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 28/11/201
  • |
  • 17:05
  • |
  • 1980 צפיות

נהיגה תחת השפעת סמים נחשבת לאחת מן העבירות החמורות בתעבורה, לצד נהיגה תחת השפעת אלכוהול. מאידך, על אף שנדרשת כמות אלכוהול מינימלית כדי לפסול רישיונו של אדם או כדי לאסור על נהיגתו, הרי שהמצאות של סם בכל כמות שהיא בגוף עלולה להוביל לכתב אישום. בשל כך, עולות שאלות רבות מעל לפני השטח, כמו למשל – מהי הגדרת מצב הנהיגה שבו נהג ייתפס מעשן, האם המשטרה אמורה להוכיח השפעה בפועל של הסם, מתי השוטר יערוך את הבדיקה ולפי אילו נהלים. 

חשד סביר לשימוש בסם
על מנת ששוטר יערוך בדיקת סמים אצל נהג, עליו להיות בעל יסוד סביר לחשד. אותה סבירות לחשד יכולה לקרות מסיבות שונות כמו מידע מודיעיני, תאונת דרכים, עבירות תנועה, סימנים בזמן הנהיגה כמו למשל נהיגה מסוכנת או נהיגה מזגזגת, עיניים אדומות ועוד. במקרים כאלו, סירוב של הנהג לעבור בדיקת שתן תקים חזקה על היותו מצוי תחת השפעת הסם.
הוכחה מכרעת לנהיגה בשכרות

בדיקת שתן
בעבירות שעניינן גרימת מוות, הוכחת השימוש בסם תוביל לענישה חמורה אף יותר – הריגה, לעומת גרימת מוות ברשלנות. בבדיקות השתן ניתן למצוא את שאריות הסם או חומרי פירוק של הסמים גם לאחר כשלושה שבועות מן השימוש בסם. 

שימוש בסם לפני למעלה משבוע מזמן התאונה
במידה שנהג שמעורב בתאונה נמצא תחת השפעת סמים אשר לטענתו עישן לפני למעלה משבוע, בית המשפט יקיים בדיקות מטעמו – גם לנוכחות של חומרים שפורקו מן הסם בגופו. כאשר עורך דין בתחום זה ייצג אותו בטענה כי ישנו הבדל בין תוצאה ובהתנהלות של מי שעישן ערב התאונה ובין מי שעישן זמן מה רב יותר לפני כן. מאידך, במקרים מסוימים בהיסטורית המשפט ניתן היה להוכיח ולהראות שהנהג עדיין שמר על צלילות כפי שנדרשת ממנו בנהיגה גם אם עישן ערב התאונה. 

התנהגותו של הנהג
להתנהגות הנהג ישנה משמעות רבה – בין אם בעדות שאותה ימסור במשטרה ובין אם בכל מקום אחר. ההתנהגות נמדדת בתשובות המילוליות שהנהג ימסור, בהתנהגותו וכן באופן הנהיגה שלו וגם על פי מראהו החיצוני בזמן המפגש עם השוטר. 



עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כיצד מוכיחים נהיגה תחת השפעת סמים?
סגור