מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפטי - עדכוני פסיקה » אחריות קבלן לאחר תום שנת הבדק
אולי תתעניין ב:
מגזין נדל"ן ומקרקעין

אחריות קבלן לאחר תום שנת הבדק

בפסק דין תקדימי התמודד בית המשפט עם שאלת אחריותו המשפטית של קבלן עם ליקויי בנייה שתגלו לאחר תום שנת הבדק. מאמר שלפניך מתאר פסק דין זה בקצרה:
  • מערכת האתר
  • |
  • 28/11/201
  • |
  • 17:18
  • |
  • 2252 צפיות

אחד הייתרונות הבולטים בקנית דירה מקבלן, מעבר להיותה דירה חדשה, היא שנת הבדק. שנת הבדק הינה שנה הראשונה שלאחר הקנייה בה ממשיך הקבלן להיות אחראי על כל תקלה שמקורה בליקויי בניה כאמור בהסכם המכר. חשוב להדגיש כי רק נזקים מסוג זה אשר מקורם בליקוי בניה יכוסו במסגרת אחריות הקבלן.  המציאות היומיומית מראה לנו כי לעיתים ליקויי בנייה מתגלים רק לאחר זמן מה בו מתגוררים הדיירים בבית אותו בנה הקבלן ועל כן נשאלת השאלה- מה גדר אחריותו של קבלן באשר לנזקים שהתגלו לאחר שנת הבדק?

אחריות מקיפה לכלל הנזקים
אחד המקרים המפורסמים בהם התמודד בית המשפט עם שאלה זו מדבר על מקרה בו רוכשי הדירה גילו כי בעקבות ליקוי בניה חמור חדרו מי גשמים דרך פיר המעלית ויצרו רטיבות חמורה באיזור הלובי והמעלית. לצערם של הדיירים הליקוי התגלה כשנה וחודשיים לאחר כניסת הדיירים לבניין, כך ששנת הבדק למעשה תמה. דיירי הבניין שהבינו כי אין בכוונתו של הקבלן לתקן את הליקוי החמור, פנו לבית המשפט במטרה שזה ייתן הוראות באשר לתיקון הדרוש. 
אחריות הקבלן- מהי גבולותיה?

הליך משפטי לבירור האשמה
הדיירים, שנאלצו לפנות לבית המשפט פרסו בפניו את כלל הליקויים והנזקים שהתגלו במבנה ודרשו כי הקבלן בהתאם לאחריותו יתקן את הליקויים כאמור. הקבלן בכתב הגנתו טען כי הדיירים הם אלה שמנסים בכל כוחם להוציא ממנו כספים שלא כדין. עוד טען הקבלן כי במהלך הבניה הוא עשה שימוש במיטב חומרי הגלם וכי לא צריכה להיות בעיה מסוג זה. הקבלן הוסיף וטען שהדיירים לא הודיעו לו בזמן אודות קרות ליקויים אלה ועל כן לא יכל היה לתקנם וכרגע עלות התיקונים גבוה בעשרות מונים מתיקון מיידי.

פסיקת בית המשפט
במטרה לבחון את טענות הצדדים מינה בית המשפט מומחה מטעמו שקבע כי אכן קיים נזק לא מבוטל בבניין וכי אכן הנזק אירוע במתחם השנה הראשונה הלא היא שנת הבדק. בית המשפט פסק בהתאם וקבע כי לקבלן היו אפשרויות רבות לתיקון הנזקים וכי משיכת הזמן המיותרת מצידו היא שהביאה לנזקים החמורים. מכן ניתן להסיק כי לדידו של בית המשפט אחראי הקבלן גם בגין הנזקים שנתגלו לאחר השנה הראשונה.


עורכי דין לענייני חוזה נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא אחריות קבלן לאחר תום שנת הבדק
סגור