מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » כשאת לא אומרת כן, את מתכוונת לא!
מגזין פלילי

כשאת לא אומרת כן, את מתכוונת לא!

מרבית המקרים מדברים על הטרדה מינית של גבר כלפי אישה, היא יכולה להיעשות על ידי גבר או אישה לבני שני המינים. החוק מתייחס לשלל האפשרויות שבנמצא על בסיס החוק למניעת הטרדה מינית משנת 1998.
  • מערכת האתר
  • |
  • 28/11/201
  • |
  • 17:48
  • |
  • 1983 צפיות

חקיקת החוק למניעת הטרדה מינית נערכה בשנת 1998, אולם ההתייחסות המשפטית לעניין הטרדה מינית השתנתה רבות. משרד התמ"ת מפרסם מעת לעת דיווחים על הטרדה מינית ובהם מאות מקרים של הטרדה מינית בכל יום ביומו. הנתונים הלא רשמיים שנגבים מעל לפני השטח גבוהים במידה ניכרת – בין אם במסגרת עבודה או בכל מקום אחר, ולהם נוספים נתונים נוספים הכרוכים בכך; פיטורין של למעלה מ- 15,000 נשים ממקום עבודתן בעקבות הטרדות מיניות – סך הכול הוצאות רבות של מאות מיליוני שקלים למשרד האוצר. 

הגנה על חסרי הישע
המטרידים בפרשות רבות טוענים כי המוטרד או המוטרדת למעשה גילו הסכמה לכך. ישנם מצבים, כמו למשל במקרים בהם נקבעים יחסי מרות בין השניים, שבהם המוטרדים אינם נדרשים להראות הסכמה או אי הסכמה על מנת שתיקבע להם הטרדה מינית. כדי שתיקבע מרות, יש צורך להראות כי בין השניים ישנם הפרשי כוח כמו למשל קטינים וחסרי ישע שנמצאים במסגרת טיפולית או במסגרת חינוכית או שחלים יחסי תלות בין השניים.
כשאת אומרת לא- אין ספק למה את מתכוונת!

קביעת הסכמה להתנהגות הנושאת אופי מיני
הטרדה מינית היא אחד מן התחומים האפורים בתחום התקיפה המינית, שכן חלק מהחברה סבור כי אין בכך עניין של תקיפה כלל ואינה פוגעת או מזיקה כיון שתלונת המוטרדת נעשית כלאחר מעשה לצורך נקמה. מאידך, החוק עצמו מגדיר את ההטרדה המינית כעבירה שיש לה ביטויים שמפורטים בחוק. פסקי דין קודמים עוסקים בנושא ההסכמה – גם אם זו נעשית לא במילים אלא בשפת הגוף – בין אם באופן נרמז או באופן מפורש.

סם אונס ועניין ההסכמה
השימוש בסם האונס מצריך הבהרה בתחום האפור שבין הסכמה מרצון לעניין ובין התנגדות. המצב המשפטי של היום מגדיר אפשרות למעשה הטרדה מינית גם במקרה שבו המוטרדים אינם מסוגלים להתנגד לתקיפה המינית ובכך ישנו שינוי משפטי למצב הקודם שהיה. נכון לימים אלו, נדרשת הסכמה אקטיבית כדי שהמעשה המיני לא יחשב לעבירה. ניתן להתייעץ עם עורך דין בנושאים אלו על פי הפסיקות האחרונות שנעשו בתחום וכיצד מטפלים בכך בהתאם לחוקי יסוד הנוגעים לכבוד האדם ולחירותו. 


עורכי דין לענייני הטרדה מינית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הטרדה מינית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כשאת לא אומרת כן, את מתכוונת לא!
סגור