מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » צו תפיסת נכסים
מגזין מסחרי

צו תפיסת נכסים

צו תפיסת נכסים או בשמו העממי יותר צו חיפוש, הוא צו אשר מתיר לרשויות מסוימות של החוק לבצע חיפוש בחפציו של אדם פרטי אשר נחשד בשפע כלשהו. למרות שהצו מפורסם מאוד בכל סדרות המשטרה הטלוויזיוניות, מדובר בסעד יחסית נדיר מבחינה משפטית שניתן במקרים קיצוניים בלבד
  • מערכת האתר
  • |
  • 2/12/2013
  • |
  • 17:36
  • |
  • 2420 צפיות

צו תפיסת הנכסים נועד במהותו לגרום להשגת מסמכים הקריטיים לחקירה של מקרה פשע ושיש חשש ממשי ומוכח כי המסמכים הללו יעלמו אם לא יילקחו ע"י רשויות החוק בטרם עת. כבר קרו לא מעט פעמים בהם חשודים בפשע שרפו ניירות או זרקו ראיות חשובות והכל רק בכדי שלא תהיינה ראיות ממשיות להרשעתם. עפ"י חוק, את החיפוש יבצע אדם אובייקטיבי שאינו קשור לאדם בשום צורה ובפועל בשמו של בית המשפט בלבד.

כיצד יש לבצע את החיפוש?
מרגע קבלת צו החיפוש לידיו, על מבצע הצו להגיע אל האדם הנרשם בצו זה ולהציג בפניו את הצו. כמו כן, עליו להסביר מבעוד מועד מה הולך להתבצע "בחצרו" של האדם והודעה רשמית המורה על ביצוע צו זה. החיפוש יעשה בנוכחות האחראי על הרכוש ושני עדים נוספים, לרוב כאלו שהם עדים אובייקטיבים שאינם קשורים למקרה ומתלווים למבצע הצו או לבעל הנכסים. בכל אופן, למי שמחפשים בחצרו, יש את הזכות להיוועץ בעו"ד בטרם החיפוש, בזמן שהוא מתבצע ואף לאחריו.
קבלת צו לתפיסת נכס

מה עושים אם מקבלים הודעה על צו תפיסת נכסים?
אם קיבלתם הודעה על צו תפיסת נכסים ראשית כל צרו קשר עם עורך דין  מתאים בנושא. לרוב, יהיה זה עורך דין פלילי. הציגו בפניו את ההודעה, ספרו לו את כל פרטי המקרה וחשוב שתגידו את האמת בכל הקשור לחלקכם בפשע שבגינו הוחלט לחפש בין דבריכם. לפי חוק על החיפוש צריכה להישלח הודעה ראשונה שאמורה לתת זמן לחשוד להציג ערר בגין צו זה, אם חלה לדעתו טעות בצו והוא אינו קשור כלל למקרה הנחקר.

אין אפשרות להתפשר
כמובן שגם ערר זה חייב להיות מוגש בצורה מסודרת במסגרת הזמנים הנהוגים ורצוי מאוד בליווי רישום, ניירת וחתימות של עורך דין המצהיר על חפותו של החשוד ובקשה לביטול צו תפיסת הנכסים. 

מאמרים נוספים בתחום:
צו לתפיסת נכס
כונס נכסים


עורכי דין לייצוג משפטי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג משפטי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא צו תפיסת נכסים
סגור