מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » מקרים בהם כדאי לבקש פטור ממס שבח?
אולי תתעניין ב:
מגזין נדל"ן ומקרקעין

מקרים בהם כדאי לבקש פטור ממס שבח?

מס שבח הוא מס אשר מחוייבים לשלם בעת מכירת נכס למדינה. לרוב, מרבית הבקשות שמוגשות לביטול מס השבח נדחות על הסף, אך קיימים מקרים מסויימים בהם בכל זאת בקשתכם תתקבל.
  • מערכת האתר
  • |
  • 5/12/2013
  • |
  • 15:33
  • |
  • 1966 צפיות

בכל מקרה, מומלץ בנושא זה שלא לנהוג בנושא זה בעצמכם ולהיוועץ בעורך דין לענייני נדל"ן באשר לסיכוי שלכם לקבל פטור.
מי שאחראי על גביית מס השבח היא רשות המיסים אשר מחייבת בהיטל זה עם כל מכירת דירה. את החישוב לגבי גובה מס השבח עושים לרוב לאחר מכירת הנכס ולא בתחילתו. יחד עם זאת, ניתן להגיש בקשה לפטור אם יש לכם הוכחות חותכות ביד שאתם אכן זכאים להיטל. הנה כמה דוגמאות לא מחייבות לנקודות שיתכן ויתקבלו כנימוק לפטור במס השבח. 

נכס שההוצאות עליו היו גדולות או שוות להכנסות
בסופו של יום, היטל מס השבח נועד להכניס עוד כספים למדינה על חשבון ההכנסות שלכם ממכירת הנכס. אך אם קניתם לדוגמא דירה שלא שיפצתם או השבחתם אותה אך כן היו לכם הוצאות גדולות מאוד עליה, או שאם המחיר עלה אך עלות ההשקעה בדירה השתוותה אין למעשה הפרש כלשהו בין ההוצאות ובין ההכנסות שלכם. במצב כזה, אתם זכאים לפטור ממס שבח. שימו לב שבכדי להוכיח זאת, תצטרכו להראות מסמכי תשלום ומסמכי הכנסות בתוקף.
איך נקבל פטור ממס שבח?

החלפת נכס
קיימים מקרים מסויימים בהם נאלצים דיירים להחליף נכס דוגמת במצב של אסונות טבע, או כאשר הבניין שלהם עובר הליכים דוגמת תמ"א 38 או פינוי בינוי. במצב כזה, פטור ממס שבח ינתן רק אם הנכס אליו החלפתם הוא שווה ערך לדירה הקודמת שלכם או בעל ערך גבוה יותר מן הנכס הישן. 

דירה במתנה
אומנם זה קורה לעיתים רחוקות ורק לברי מזל, אך אם זכיתם בדירה במתנה מקרוב משפחה או כירושה של דודים או סבים או בן זוג, ובתנאי שלא הגשתם בקשה לפטור במשך 4 השנים שקדמו לבקשה זו, תוכלו לקבל פטור ממס שבח. 

דירה להשקעה? אתם מחויבים במס
כמובן שצרור עצות שנאו נותנים פה נועד לצורכי אינפורמציה בלבד, אך מה שידוע ובטוח הוא שבכל הקשור לנכסים להשקעה, לא ניתן להוציא עליהם פטור ממס שבח. 


עורכי דין לענייני מיסוי מקרקעין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מיסוי מקרקעין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מקרים בהם כדאי לבקש פטור ממס שבח?
סגור