מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » נהיגה תחת השפעת תרופות
מגזין תעבורה

נהיגה תחת השפעת תרופות

התרופות שאדם נוטל עלולות להשפיע על המצב הנפשי והגופני של אדם, ולכן לפגום גם בכושר נהיגתו ולהוביל לתאונות דרכים. נושא נהיגה תחת השפעת תרופות נבחן מתחת לעינה של ועדה מקצועית בין משרדית ומיוחדת שהוקמה לנושא זה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 8/12/2013
  • |
  • 13:34
  • |
  • 2362 צפיות

תרופות כמו למשל כדורים למניעת נדודי שינה, נוגדים של דיכאון וחרדה, תרופות אנטי פסיכוטיות, תרופות נגד לחץ דם גבוה או תרופות לטיפול בסוכרת ואחרות ורבות – אלו יכולות להשפיע על המצב הנפשי והגופני של אדם.  הרבה מזה הוא תוצאת תופעות הלוואי של התרופות, ואילו על הרופאים ועל הרוקחים חלה חובה גם להזהיר לגבי תופעות לוואי אלו – וכן גם נוטלי התרופות אמורים לקרוא את העלון המצורף לתרופות לצורך המנעות מכל מה שמוזהר שם. 

נהיגה תחת שימוש קנאביס רפואי
בית המשפט מגבש את עמדתו לגבי השימוש בתרופות כמו למשל קנאביס רפואי בזמן נהיגה, וזאת על פי גישה והחוק המשתנה. לפי פסקי דין קודמים, אין מניעה לנהוג ברכב פרטי תחת השימוש בקנאביס, אולם התנאי הוא שחלפו שש שעות מזמן השימוש האחרון בקנאביס הרפואי. כמו כן, אין לנהוג רכב מסחרי או ציבורי תחת השימוש בקנאביס רפואי. 

רישיון לשימוש בקנאביס רפואי
הרישיון לשימוש בקנאביס רפואי עבור המטופלים יציין את סוג הרישיון שיש למטופל, ואילו מנהל עבודה אמור לדווח אחת לחודש באופן מרוכז למרב"ד אודות הנהגים ברכבים מסחריים וציבוריים שמשתמשים בקנאביס רפואי והוזמנו לבדיקה. במידה שישנו רישיון כזה, יש לשאת אותו גם בנהיגה.
ישנן תרופות שמשפיעות רבות על הנהיגה

אז למה מתירים לנהוג תחת השפעה זו?
החוק בישראל למעשה אוסר על נהיגה שהיא תחת השפעת משקה ממכר או סם לא חוקי. מסיבה זו, מחלה נפשית או פיזית אינה פוסלת אדם באופן אוטומטי מלהחזיק ברישיון נהיגה, אלא שעל אותו נהג חלה אחריות להבין אילו תרופות שנטל עלולות לפגום באורח הנהיגה שלו, לעכב את כושר השיפוט, מצב הרוח, הכישורים המוטוריים. במידה שאדם נתבע בגין עניין זה, רצוי שיתייעץ עם עורך דין בעניין תעבורה לפני נקיטת תגובה מול מערכת המשפט.

אפשרות להתקנת אביזרים מונעי תאונות
ניתן כיום להתקין ברכב אביזרים שביכולתם למנוע את התאונה הבאה; ישנם רכבי יוקרה אמנם שמצוידים במערכות שמזהות עצמים קרבים ובולמות את הרכב בהתאם ואף מערכות שיודעות להחנות את הרכב. מאידך, ניתן להתקין ברכב מערכות זולות יותר המתריעות על אי שמירת מרחק או על סטיה מהנתיב, ומצילות חיים.

לקריאת מאמרים נוספים בתחום
כיצד מוכיחים נהיגה תחת השפעת סמים



תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נהיגה תחת השפעת תרופות
סגור