מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » מקרים מיוחדים בהם יש לערוך צוואה
אולי תתעניין ב:
מגזין משפחה

מקרים מיוחדים בהם יש לערוך צוואה

ישנם מצבי קיצון בהם על מנת להסדיר את חלוקת הרכוש בצורה הרצויה חשוב ערוך צוואה, מקרים אלה נפוצים בעיקר כאשר חלוקת הירושה על פי החוק אינה תואמת את רצון המצווה. מאמר זה סוקר בקצרה סוגיה זו:
  • מערכת האתר
  • |
  • 15/12/201
  • |
  • 15:55
  • |
  • 1801 צפיות

מטרתה של צוואה היא להסדיר את חלוקת הרכוש בהתאם לרצונו של המצווה בחייו לאחר מותו. בעת עריכת צוואה חשוב מאוד לזכור כי הצוואה היא שתשפיע על מצבם העתידי של היורשים, היא שתמנע מצבים לא נעימים וסיטואציות של חילוקי דעות בין היורשים השונים. במידה ואדם לא השאיר אחריו צוואה, ירושתו תתחלק בין יורשיו החוקיים בהתאם לחוק הירושה אשר קובע כי מחצית מכלל הרכוש תוענק לבן או בת הזוג של המוריש ואילו המחצית השנייה תתחלק בחלקים שווים בין ילדיו של המוריש. ישנם מצבים משפחתיים מורכבים כגון מספר ילדים ממספר בני זוג, נכסים שנרכשו בשיתוף, אדם החי בנפרד מבן או בת זוגו ללא גירושין ועוד, במצבים חריגים אלה חשוב מאוד לערוך צוואה ולהסדיר את נושא חלוקת הרכוש. 

הבטחת עתידם של היורשים
בכל אותם מקרים חריגים בהם נדרש אדם לצוואה על מנת להסדיר את רכושו חשוב להקפיד על צוואה חוקית ותקנית. החוק הישראלי מכיר במספר צורות של צוואות מוכרות בינהם, צוואות הדדיות אשר נכתבות בין שני בני זוג המעוניינים להסדיר את חלוקת רכושם לאחר מות אחד מהם וכן לאחר מות שניהם, צוואה בכתב יד, צוואה בפני רשות, צוואה בעדים, צוואת שכיב מרע ועוד. כל סוג של צוואה יוכר בפני החוק בתנאי שהוא עומד בדרישות הצורניות והמהותיות הנדרשות על פי חוק.
האם חובה לערוך צוואה?

דרישות החוק לתקינות הצוואה
החוק מגדיר מספר קריטריונים בהתקיימם תוכר צוואה כחוקית וכשירה. התנאי הראשון מדבר על כך שהמצווה הוא שצריך לערוך את הצוואה, הוא ולא אחר. התנאי השני מדבר על כשירותו המשפטית של המצווה ורמת המודעות שלו לאופן חלוקת הרכוש כאמור בצוואה. התנאי האחרון מדבר על רצונו החופשי של המצווה לצוות כפי שהוא רוצה את רכושו, סעיף זה בא למנוע מצבים של השפעה בלתי חוקית על המצווה. 

התייעצות משפטית להבטחת הזכויות
בכל מקרה בו קיים ספק באשר לנחיצותה של עריכת צוואה חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין מומחה אשר ידע לבחון את פרטי המקרה ובאם קיימת מורכבות משפחתית ו/או עסקית ימליץ הוא על עריכת צוואה מתאימה בהתאם לנסיבות המקרה. 


עורכי דין לצוואות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לצוואות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מקרים מיוחדים בהם יש לערוך צוואה
סגור