מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » חתימה אלקטרונית - יתרונות וחסרונות
מגזין מסחרי

חתימה אלקטרונית - יתרונות וחסרונות

החתימה הדיגיטלית הנקראת גם "חתימה אלקטרונית" מאפשרת זיהוי או אימות מידע. החתימה הזו היא בעלת משמעות מעולם דיני הראיות והחוזים. מבין המקרים בשטח, עולה שאלה בדבר זיוף החתימה- האם כל חתימה שהיא מאובטחת נחשבת למאושרת?
  • מערכת האתר
  • |
  • 22/12/201
  • |
  • 16:19
  • |
  • 2443 צפיות

הטרנד הירוק שפושה בתחום שליחת מיילים במקום דיוור רגיל, ופתרונות אחרים ומהירים באמצעות הרשת מייצרים עולם ומלואו בתחום הדיונים המשפטיים אודות החתימה האלקטרונית. כבר משנת 2004 ניתן לשלוח חשבוניות מס, קבלות וחשבוניות זיכוי באמצעות המייל, בחתימה מאושרת או מאובטחת בקבצים. לאחרונה, גם מפעלים פיננסיים גדולים משתמשים ביתרון זה, כיון שעבור חברות קטנות ובינוניות השימוש בחתימה האלקטרונית היה יקר. בשנים האחרונות שחקנים נוספים ורבים הצטרפו לשימוש בחתימה האלקטרונית, ונכנסו לפעולה יותר מערכות אשר גובות על פי שימוש את התשלום החודשי. חלק מן המערכות הללו עונות על דרישות חוק החתימות האלקטרוניות, וחלקן לא. 

מהן דרישות החוק?
חוק החתימה האלקטרונית משנת 2001 מורה על כך שמסר אלקטרוני שחתום בחתימה מאושרת ומאובטחת יהיה קביל עבור כל הליך משפטי, ויכול להוות ראיה לכאורה לכך שהחתימה היא אכן שייכת לבעל החתימה, והמסר האלקטרוני הוא המסר שנחתם על ידי אותו בעל אמצעי חתימה. ישנו דגש על נושא המילה "לכאורה" אשר ראוי לקחת בחשבון.

מהן הדרישות המקדימות מהשולח?
על מנת שחברה תשלח מסמכים ממוחשבים, עליה להודיע בדואר רשום לפקיד השומה בלשכה שבה מתנהל תיק המס שלה. יש לקבל את ההסכמה מן הלקוח אשר אליו מועבר המסמך הממוחשב עוד לפני שליחת המסמך הראשון, כאשר ההסכמה תיערך בכתב או בכלים ממוחשבים. בנוסף, החברה ששולחת אמורה לשלוח את כל מסמכי ההסמכה באופן בלתי נפרד מאותה מערכת חשבונות שלה.
היתרונות הבולטים של החתימה האלקטרונית

מתי חתימה אלקטרונית שהיא מאובטחת תהיה גם מאושרת?
רק אם הגורם המאשר, שהוא הצד שהמציא את המסמך לחתימה או הצד השני לחוזה מזהה את החותם ומאמת את החתימה, הרי שעליו להנפיק תעודה כל שהיא או מסמך שמראה זאת עבור החותם. אזיי החתימה האלקטרונית היא גם מאובטחת וגם מאושרת – באמצעות התקשרות משפטית אינטרנטית.

זיופי חתימות אלקטרוניות
אדם או כל גורם מורשה חתימה יכול לטעון כי לא חתם עבור ביצוע פעולה מסוימת באמצעות האינטרנט, וכדי להכחיש זאת, עליו להפעיל הליך משפטי בדרך כלל, אולם רצוי להתייעץ עם עורך דין דיני רשת המתמצא בתחום החוזים לפני כן. 
 


עורכי דין למסחר אלקטרוני
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למסחר אלקטרוני. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חתימה אלקטרונית - יתרונות וחסרונות
סגור