מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » רשלנות רפואית שיניים – שלבי ניהול ההליך
מגזין נזיקין

רשלנות רפואית שיניים – שלבי ניהול ההליך

בעולם רפואת שיניים בו המטופל נמצא על כיסא רופא השיניים ובמקרים רבים גם מורדם בזמן הטיפול, למטופל אין מושג מה קורה בזמן הטיפול ואינו תמיד נשאל להסכמתו עבור אותם הטיפולים שאינו יודע שהוא עובר. מתי זה גובל בתחום הרשלנות הרפואית?
  • מערכת האתר
  • |
  • 23/12/201
  • |
  • 15:22
  • |
  • 2055 צפיות

רשלנות רפואית בזמן טיפול שיניים קשורה במצבים שונים ומגוונים; בזמן שבו חלל הפה היה מורדם וההרדמה גרמה לנזק אצל המטופל, ניתוח שקשור בשיניים ובעקבותיו נגרם נזק בלתי הפיך, כאבים עזים בעקבות הטיפול או צורך בניתוח נוסף, אי מתן הטיפול הנכון או אי מתן טיפול כלל ואפילו טיפול יתר. מקרי רשלנות רפואית נבחנים לעובי קורתם בידי בית המשפט כפי שהוצגו על ידי עורך דין רשלנות רפואית. נדרש ידע ממוקד בתחום רפואת השיניים וכן בתחום היבטי החוק בנושא הפרת החובות של הרופא המטפל או של צוות המרפאה.

איך מאבחנים את מקרה הרשלנות הרפואית?
לעתים, המטופל חש כי נעשה לו עוול בטיפול ועדיין – יש לבחון את המקרה ולמצוא אם ישנה עילה תקפה להציגה בפני בית המשפט – כיון שיש צורך במבחן אובייקטיבי לעניין. עיון במסמכים ובצילומים כמו למשל התיק הרפואי האישי שבו מתנהל המעקב, צילומי רנטגן, סי טי ועוד. 

צעדים להוכחת רשלנות רפואית
הרשלנות הרפואית מבוססת על דיני נזיקין, וכדי לקבוע שישנה התרשלות רפואית של מטפל, יש להראות כי מתקיימת חובת זהירות קונקרטית ומושגית עבור המטופל, נתבצעה הפרה של החובה הזו, יש להוכיח מה גובה הנזק שנגרם לאור הפרתה של חובת הזהירות וקיומו של קשר סיבתי בין אותו נזק שנגרם ובין הפרת חובת הזהירות. 
כל השלבים בניהול הליך משפטי

מהי חובת הזהירות במקרי רשלנות רפואית שיניים?
רשלנות רפואית שבין מטפל למטופל לפי עילת רשלנות רפואית בתחום השיניים נקבעה בפסיקה הרגילה ואילו המטופל לא יאלץ להוכיח את קיומה. היא כבר קמה בזמן שבין המטפל למטופל הייתה הסכמה על עצם קבלת הטיפול הרפואי. החובה הזו קיימת גם כאשר המטופל לא היה יכול להביע את הסכמתו עקב טיפול שיניים בהרדמה מלאה. 

חובת זהירות קונקרטית
חובת הזהירות המושגית שבין מטפל למטופל נקבעה כבר בפסיקה, ואילו נותר למטופל להוכיח רק כי נפגע בנסיבות הספציפיות של המקרה, בו הייתה אמורה להתקיים חובת זהירות קונקרטית והמטפל היה צריך לצפות את ההתרחשות של הנזק בנסיבות הקונקרטיות. לדוגמה, אבחון נכון יכול למנוע פעולה מיותרת ולא רצוי שמובילה לאותה רשלנות רפואית. 


עורכי דין לרשלנות רפואית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לרשלנות רפואית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא רשלנות רפואית שיניים – שלבי ניהול ההליך
סגור