מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » מדריך פיצויים לנוסע לחו"ל: כך תדעו מה מגיע לכם
מגזין אזרחי

מדריך פיצויים לנוסע לחו"ל: כך תדעו מה מגיע לכם

החופשה שמרחיבה את הנפש רק מכוח המחשבה עלולה להסתיים במפח נפש משום השינויים בתכניות; מה עושים כשהטיסה מתבטלת לפתע, מתי ניתן לתבוע על עיכוב בטיסה וכמה פיצויים לדרוש?
  • מערכת האתר
  • |
  • 8/1/2014
  • |
  • 16:45
  • |
  • 2259 צפיות

החוק המחייב פיצוי בגין ביטול או עיכוב בטיסה משנת 2012 אינו כתוב באופן "הדוק" – יש בו פרצות אשר עלולות בסופו של דבר לעלות בסבלו של הצרכן. שינוי בתנאי הטיסה, ביטול או עיכוב בטיסה הם סיבות אפשריות לפיצוי הולם על פי החוק מאת החברה שממנה הוזמנו הכרטיסים. זמן העיכוב או הזמן שקדם לביטול הטיסה קובע מה תהיינה ההטבות שאותן יקבלו הנוסעים שנאלצו להתעכב או להשאר במקום המוצא או היעד ולשנות תוכניות. יש לומר, כי הסכמה לפשרה שניתנת מעם חברת הנסיעות מוחקת את הזכות לפיצוי כספי על פי החוק.

מה אומר חוק שירותי תעופה?
החוק לשירותי תעופה משנת 2012 קובע מה הן זכויות הנוסעים שיש בידם כרטיס שהונפק ואז בוטלה לו הטיסה, התעכבה או ששונו בה התנאים. הזכויות של הנוסעים להטבות על פי החוק מפורטות בו, וכדי להעמיק ולהבין אודות הזכאות להטבות יש להתקשר עם עורך דין בנושא נזיקין ולברר לגבי השבת תמורה, פיצוי כספי, כרטיס טיסה חלופי או שירותי סיוע. 
תביעת פיצויים לקבלת מלוא הפיצוי

אף על פי כן, האחראים יכולים לחמוק מן הפיצוי
החוק שנתקבל עדיין מקשה על הצרכנים לקבל את הפיצוי המבוקש משום הפרצות שיש בו. לא ניתן לתבוע חברת תעופה שאין לה סוכנות רשמית במדינת ישראל כמו מרבית מחברות השכר, או מי שלא הפקידה ערבות ברשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה לצורך פיצויים למקרים אלו. בנוסף, לא יהיה זכאי להטבות אילו הגיע ליעדו הסופי בטיסה אחרת מטעם מפעיל הטיסה באותו הזמן שנקוב בכרטיס הטיסה המקורי. 

מה זה אובר בוקינג?
אם הכרטיס הוזמן ושולם, ועם ההגעה לדלפק של חברת התעופה נאמר כי אין מקום שמור עבור אותו הנוסע בטיסה הרי שמגיע לנוסע פיצוי כספי. חברת התעופה יכולה להגיע עם הנוסע לפשרה כמו כרטיס טיסה נוסף חינם, ובמידה שזה הוסכם כאמור – לא ניתן לתבוע בהמשך פיצויים נוספים. רק אם הנוסע סרב להצעה זו או שחברת התעופה לא פנתה כלל לנוסע בנושא זה, ניתן לתבוע את הפיצוי הכספי. הפיצוי יחושב על פי המרחק שבין נקודת המוצא לנקודת היעד ולא פחות מ- 1,250 שקלים חדשים. 


עורכי דין לתביעות פיצויים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות פיצויים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מדריך פיצויים לנוסע לחו"ל: כך תדעו מה מגיע לכם
סגור