החופשה שמרחיבה את הנפש רק מכוח המחשבה עלולה להסתיים במפח נפש משום השינויים בתכניות; מה עושים כשהטיסה מתבטלת לפתע, מתי ניתן לתבוע על עיכוב בטיסה וכמה פיצויים לדרוש?
החוק המחייב פיצוי בגין ביטול או עיכוב בטיסה משנת 2012 אינו כתוב באופן "הדוק" – יש בו פרצות אשר עלולות בסופו של דבר לעלות בסבלו של הצרכן. שינוי בתנאי הטיסה, ביטול או עיכוב בטיסה הם סיבות אפשריות לפיצוי הולם על פי החוק מאת החברה שממנה הוזמנו הכרטיסים. זמן העיכוב או הזמן שקדם לביטול הטיסה קובע מה תהיינה ההטבות שאותן יקבלו הנוסעים שנאלצו להתעכב או להשאר במקום המוצא או היעד ולשנות תוכניות. יש לומר, כי הסכמה לפשרה שניתנת מעם חברת הנסיעות מוחקת את הזכות לפיצוי כספי על פי החוק.
מה אומר חוק שירותי תעופה?
החוק לשירותי תעופה משנת 2012 קובע מה הן זכויות הנוסעים שיש בידם כרטיס שהונפק ואז בוטלה לו הטיסה, התעכבה או ששונו בה התנאים. הזכויות של הנוסעים להטבות על פי החוק מפורטות בו, וכדי להעמיק ולהבין אודות הזכאות להטבות יש להתקשר עם עורך דין בנושא נזיקין ולברר לגבי השבת תמורה, פיצוי כספי, כרטיס טיסה חלופי או שירותי סיוע.
תביעת פיצויים לקבלת מלוא הפיצוי
אף על פי כן, האחראים יכולים לחמוק מן הפיצויהחוק שנתקבל עדיין מקשה על הצרכנים לקבל את הפיצוי המבוקש משום הפרצות שיש בו. לא ניתן לתבוע חברת תעופה שאין לה סוכנות רשמית במדינת ישראל כמו מרבית מחברות השכר, או מי שלא הפקידה ערבות ברשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה לצורך פיצויים למקרים אלו. בנוסף, לא יהיה זכאי להטבות אילו הגיע ליעדו הסופי בטיסה אחרת מטעם מפעיל הטיסה באותו הזמן שנקוב בכרטיס הטיסה המקורי.
מה זה אובר בוקינג?
אם הכרטיס הוזמן ושולם, ועם ההגעה לדלפק של חברת התעופה נאמר כי אין מקום שמור עבור אותו הנוסע בטיסה הרי שמגיע לנוסע פיצוי כספי. חברת התעופה יכולה להגיע עם הנוסע לפשרה כמו כרטיס טיסה נוסף חינם, ובמידה שזה הוסכם כאמור – לא ניתן לתבוע בהמשך פיצויים נוספים. רק אם הנוסע סרב להצעה זו או שחברת התעופה לא פנתה כלל לנוסע בנושא זה, ניתן לתבוע את הפיצוי הכספי. הפיצוי יחושב על פי המרחק שבין נקודת המוצא לנקודת היעד ולא פחות מ- 1,250 שקלים חדשים.