מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » מהי עוולת הרשלנות?
מגזין נזיקין

מהי עוולת הרשלנות?

רשלנות היא אחת מן העילות שבדיני הנזיקין - ואולי זוהי העוולה המרכזית בהם. הגורם הניזוק יכול לתבוע את הגורם לנזק, אולם כדי לקבל את הפיצוי על התובע להוכיח שורה של קריטריונים שנדרשים ממנו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 19/1/2014
  • |
  • 13:16
  • |
  • 2984 צפיות

מעשה רשלני יכול להיות מעשה בפועל או מחדל של המתרשל, שני מקרים אלו הם מקרים שניתן לטעון כי אדם שעשה או חדל מלעשות אותם פעל שלא כפי שהאדם הסביר היה פועל. הגורם נזק בכך נקרא "מתרשל" – ככל שיכול היה לצפות מראש את הנזק ולא פעל כדי למנוע זאת. החובה למנוע זאת מוטלת על בעל הנכס או על הגורם שהיה מופקד עליו. ישנן תביעות רשלנות מסוגים שונים – רשלנות רפואית, רשלנותו של מעביד, ספקי שירותים, רשויות, בבית הספר ושל בעלי נכסים.

מה ההבדל בין רשלנות פלילית לרשלנות נזיקית?
הרשלנות הנזיקית היא הדרך הנפוצה ביותר כדי לזכות בתביעת נזיקין, בה תובעים ראשי נזק שונים והפיצוי הוא לרוב כספי. יש להראות כי נתקיים נזק וקריטריונים שונים על מנת לזכות בפיצוי. רשלנות פלילית מצריכה יותר מהוכחת עוולת רשלנות בלבד על מנת להטיל את האחריות הפלילית, אלא שנדרשת לכך הוראה על פי חוק. 
רשלנות -מהי?

פניה לעורך דין לרשלנות 
על מנת להגיש תביעת רשלנות מכל סוג, יש לפנות לעורך דין המתמחה בסוג הרשלנות המדוברת. ישנן רשלנויות שנחשבות לבלתי נמנעות, כמו למשל במקרה שבו אדם החליק בשלולית – הרי שאין זה סביר לתבוע את הרשות המקומית המפקחת. מאידך, ישנם מחדלים שיש להם אחראים שניתן להראות ולהוכיח כי המפגע היה יכול להמנע אילו לא הייתה רשלנות מצד בעלי השטח. 

הנוסחה שיש לעמוד בה
בעוולת רשלנות יש לעמוד בנוסחה מסוימת על מנת לקבוע באם התקיימה רשלנות מסוימת. הנוסחה בוחנת אם התקיימה כלפי הניזוק חובת הזהירות והאם היא הופרה, וכן – האם כתוצאה מהפרת החובה לזהירות נגרם הנזק. בהתקיים אלו, יש לבדוק האם ישנו קשר סיבתי בין הפרת החובה לזהירות ובין הנזק שנגרם. 

האם הכוונה משנה?
עוולת הרשלנות אינה מצריכה כוונה לגרימת נזק, על מנת שתתקיים. גם כשלא הייתה כוונה רעה מעם המזיק לגרום לנזק, די בכך שסטנדרט ההתנהגות המקובל בחברה הופר – ולכך הכוונה ב"אשמה חברתית". נהוג לכנות את מצבו הנפשי של המזיק כמי שנושא ב"משטר אחריות" אולם אין צורך להראות שהייתה כוונה מאחורי המעשה כדי לטעון כי הייתה אחריות. 


עורכי דין לרשלנות רפואית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לרשלנות רפואית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מהי עוולת הרשלנות?
סגור