מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » נהיגה תחת השפעת תרופות
מגזין תעבורה

נהיגה תחת השפעת תרופות

על פי מחקרים, ישנו קשר ישיר בין שימוש בתרופות ובין הסיכון בנהיגה. גם צמח הקנאביס יכול להיחשב ל"תרופה" בכלל זה, אולם כאן מדובר על משככי כאבים אותם צורכים ללא בקרה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/1/2014
  • |
  • 16:01
  • |
  • 2168 צפיות

תרופות משככות כאבים ולתרופות בכלל ישנן תופעות לוואי- וביניהן טשטוש ההכרה, הקאות, בלבול, הזעות ועוד – אלו תופעות שעלולות להשפיע על אופן הנהיגה בצורך ישירה. יכולתו של הנהג לנווט ולנהוג כשורה את הרכב בכבישים מושפעת מצריכת תרופות הן מבחינת מצב נפשי, והן מבחינת מצב גופני. גם התרופות הנפוצות ביותר יכולות להשפיע על כשירותו של הנהג – תוך פגיעה בריכוז, ביכולת התגובה, בקואורדינציה וגם עלולות לטשטש את הנהג עד כדי הירדמות תוך כדי נהיגה. לכן, נוטלי תרופות – גם שעות רבות לפני הנסיעה עלולה להשפיע על אופן התפקוד של הנהג בכביש – היכן שהוא נדרש לערנות גבוהה ולאחריות.

עמדת עמותת "אור ירוק"
בתחילת שנת 2011 שר הבריאות דאז קיבל את עמדת עמותת "אור ירוק", לפיה אין מניעה לנהוג ברכב פרטי תחת השפעת צמח הקנאביס, ובלבד שמועד השימוש האחרון נעשה יותר משש שעות לפני הנהיגה. לעומת זאת, אין לנהוג כלל ברכב ציבורי או מסחרי תחת השימוש בקנאביס הרפואי. במידה שאותו נהג משתמש בקנאביס רפואי, עליו לדווח זאת למרב"ד, אשר ישמן את הנהגים הללו לבדיקה. 
השפעת תרופות בעת נהיגה

עונש בעקבות שימוש בתרופות בזמן נהיגה
אדם, אשר עבר על פקודת הסמים המסוכנים – בית המשפט יהיה רשאי לשלול ממנו את רישיון הנהיגה שלו. נהיגה שהיא תחת השפעת תרופות מסוימות ובמינון מסוים או סמים תגרור עונשי מאסר וכאמור גם שלילת רישיון לאחר הוכחת המצאות הסם בדמו של אדם בזמן נהיגתו. מאידך, כאשר הסמים שימוש כטיפול תרופתי, ישנה היסטוריה ענפה בה עורכי דין הביאו לזיכוי הנאשם או להקלה בעונשו.

תרופות ושיקול דעת של הרופא המטפל
רשימת המחלות המחייבות ציונן מול המרב"ד נקבעה בחוזר מנכ"ל, אולם טיפול במחלות שאינן כלולות בחוזר זה נתון לשיקול הדעת של הרופא שמטפל בכך, ולפיכך אינן מחייבות דיווח למרב"ד. יש לוודא כי הרופא המטפל אכן ציין את תופעות הלוואי של התרופות הללו והזהיר את הנהג בהן לצורך שמירה על כושר הערנות והנהיגה. לולא עשה כן, עניין זה נתון לטיעון בבית המשפט. 


עורכי דין תאונות דרכים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין תאונות דרכים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נהיגה תחת השפעת תרופות
סגור