מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » רישום חברה
מגזין מסחרי

רישום חברה

לכל אדם ישנה רשות לייסד חברה אם מטרותיה אינן נוגדות את החוק, אינן בלתי מוסריות או נוגדות את תקנות הציבור. כדי לרשום חברה בע"מ אצל רשם החברות נדרשים כמה מהלכים אשר ילוו באופן מקצועי על ידי עורך דין מתאים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 23/1/2014
  • |
  • 17:36
  • |
  • 2238 צפיות

הקמת חברה היא למעשה יצירת יישות משפטית אשר יכולה להיתבע ולתבוע וכן לבצע פעולות משפטיות כפי שאדם פרטי יכול לעשות – למעט פעולות אנושיות. עניין הפרדת היישות המשפטית ממנהלי החברה יוצר הפרדה גם בין היכולת להחזיק בחברה, לייסד אותה ולנהל אותה בידי אדם או גורם אחר. ישנה גם הפרדה ברורה בין מנהלי החברה ובין המחזיקים במניות; כך, כשמתנהלת תביעה כנגד בעלי החברה – בעלי המניות לא יכולים להיתבע, אלא במקרים חריגים בהם נדרשת הרמת מסך שתאפשר תביעה ישירה של בעלי המניות בחברה. 

מהו חוק החברות?
חוק החברות מסדיר את דיני החברות במדינת ישראל. כל חברה וחברה בישראל תוקם על פי חוק זה וחוק החברות הממשלתיות, כשחברות ציבוריות תהיינה כפופות גם לחוק ניירות הערך, חוק החברות יקבע מה הם הגופים שפועלים בחברה – דירקטוריון, מנהל כללי, אספה כללית ועוד. גם הקרמת החברה תיערך על פי חוק החברות, ואישור הפעילות הזו ייחתם באמצעות רישום אצל רשם החברות לאחר בחינת הבקשה לעומק.
סיוע בהליך הקמת חברה

איך מקימים חברה?
הקמת חברה תיערך באמצעות בקשה הנערכת על פי רוב באמצעות עורך דין  בתחום העבודה,  תוך הגשת טופס 1 על פי תוספת לתקנות החברה, ובו מולאו כל הפרטים שנדרשים בסעיף 8 לחוק. יש לצרף את העותק לתקנון החברה, יש להצהיר על הדירקטוריונים הראשונים לפי טופס 2 בתוספת לתקנות, לשלם את אגרת הרישום ולהגיש לרשם החברות. לאחר בדיקה של קיום כלל הדרישות לפי חוק החברות, ירשום את החברה בפנקס החברות וינתן לה מספר רישום לצורך תעודת ההתאגדות.

האם אדם יחיד יכול להקים חברה?
על פי סעיף 3 בחוק "חברת אדם אחד", לחברה יכול להיות גם בעל מניה אחד – לכן ניתן להקים חברה גם על ידי אדם יחיד, אשר ישמש בתפקיד הדירקטוריון, המנכ"ל ובעל המניות של החברה. אין צורך בדרישה לתושבות ישראלית או להצהרת הון מסוים – ורצוי להתייעץ עם עורך דין בעל ניסיון במידה שמעוניינים לעשות צעד בתחום. 


עורכי דין להקמת חברה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין להקמת חברה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא רישום חברה
סגור