מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » כיצד ניתן לתבוע אחוזי נכות מהצבא
מגזין נזיקין

כיצד ניתן לתבוע אחוזי נכות מהצבא

נכי צה"ל הינם הנפגעים במסגרת שירותם באחת מזרועות הביטחון של מדינת ישראל. הם יקראו נכי צה"ל לאחר שיוכרו ככאלו על ידי המדינה באמצעות תהליך ארוך שמטרתו לבחון את רמת הפגיעה ואת שיעור הפיצויים שבגינה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/1/2014
  • |
  • 16:50
  • |
  • 2092 צפיות

במדינת ישראל הקטנה, כל אחד מכיר אדם – חבר, בן משפחה, שכן או מכר כל שהוא שנפגע במהלך שירותו הצבאי. במדינת ישראל החובקת זרועות ביטחון שונות ישנה מציאות מורכבת שבה ישנם לא מעט פצועי צה"ל המוכרים על ידי המדינה אולם לא פחות אנשים אשר מבקשים את אותה ההכרה בנכות על ידי צה"ל אולם אינם יודעים כיצד לממש זאת על הצד הטוב ביותר או כאלו שאינם מודעים לאופן מימוש הזכויות. פניה לעורך דין מתאים יכולה לסייע לאותו אדם להבין מה סיכוייו בפניה לקצין התגמולים.

הוכחת הפגיעה
יש להראות, כי אותו אדם אכן נפגע – ולהראות על פי חוות דעת רפואיות של מומחים את היקף הפגיעה. גם מחלות קשות כמו אירוע לב קשה, שיתוק בגפיים, הגבלות בהנעת עמוד השדרה, סכרת, סרטן או מחלת ריאות ואפילו אירוע מוחי – אלו פגיעות שיש להעריך את היקף הנזק שנעשה בהן, ולהגדיר על פי דירוג באחוזים את רמת הנכות – לפיכך גם את רמת הפיצויים.

הוכחת קשר סיבתי בין הפגיעה לבין השירות הצבאי
יש להגיש מסמכים רפואיים וחוות דעת רפואית, ולצרף לכך את ההסברים המקשרים בין התהוות הפגיעה ובין השירות הצבאי – טיב השירות. בכלל זה ניתן לכלול גם נזקים נפשיים – כמו למשל מתחים נפשיים שקרו במהלך השירות הצבאי ובין מחלת נפש שנמצאה – ויש לקחת בחשבון את זמן התיישנות להגשת התביעה. 
איך תובעים אחוזי נכות?

דרגות הנכות
אחוזי הנכות – הם אלו הקובעים את גובה התגמולים שיגיעו לכל נכה צה"ל. נכה שדרגת הנכות שלו בין 10%-19% מקבל מענק חד פעמי. נכים בעלי שיעור נכות שבין 20%-100% כלומר נכות צמיתה יקבלו קצבה חודשית. 

להיחקר על ידי משרד הביטחון
לעתים שונות, התובעים את משרד הביטחון בתביעות של נכות יקבלו את ההכרה לאחר שעברו תחקור מטעם משרד הביטחון בנוסף להליך הרגיל. זאת, על מנת למנוע הונאה בתביעות מסוג זה ולוודא כי הפגיעה נעשתה במסגרת השירות הצבאי – וגם אם במסגרת חופשה במהלכו. 


עורכי דין לענייני ביטוח לאומי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני ביטוח לאומי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כיצד ניתן לתבוע אחוזי נכות מהצבא
סגור