מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » חשיבות הייצוג של נאשמים בשכרות
מגזין תעבורה

חשיבות הייצוג של נאשמים בשכרות

תאונות דרכים מתרחשות לצערנו מדי יום – גם אצל מי שאינו עבריין תנועה באופן סדרתי. עבירות תעבורה תמימות גם אצל מי שאין לו עבר תעבורתי עלולות לידון בבית משפט על פי סדרי דין פליליים. לפיכך, אזרח שמגיע לבית המשפט ללא ייצוג משפטי מתאים נתון להפסד בדיונו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/1/2014
  • |
  • 17:16
  • |
  • 1923 צפיות

מעבר לסיכון שבנהיגה בשכרות – שיש בו כדי לסכן את הנהג, את הנוסעים ואת הסובבים, מדובר על עבירת תעבורה שהיא פלילית. ניהול המשפט על פי סדרי הדין הפלילי הוא מצב שיש בו חסרונות אבים עבור הנהג הנאשם, אולם עדיין לעורך דין תעבורה ישנו יתרון בייצוגו תוך הבאת ראיות מתאימות בעלות משקל מכריע. נאשמים שמגיעים לבית המשפט ללא ייצוג עורך דין עלול לסבך את עצמו במהלך המשפט, עוד לפני שהשופט הקריא את כתב האישום בעקבות הודאה באישום.

נהיגה בשכרות – האמנם?
נהיגה בשכרות מוגדרת על פי פקודת התעבורה – וקובעת כי נהג ששתה משקה משכר ונמצא באויר הנשוף או בדמו ריכוז אלכוהול מעבר למותר – אותו נהג יחשב לשיכור על פי החוק, ויואשם בעבירת נהיגה בשכרות. החוק קובע את מהות הבדיקות ואת הנהלים, ויכול להיות שהגורמים המעורבים בכך לא פעלו באופן שתרם למהימנות הבדיקה.

הענישה בחוק לגבי נהיגה בשכרות
הענישה בחוק לגבי נהיגה בשכרות נעה בין שלילת רישיון לתקופה מינימלית של שנתיים, החרמת הרכב שבו נהג הנהג, עונשי מאסר, פסילת רישיון על תנאי או קנס כספי בעל אופי מרתיע. ישנם הבדלים בחומרת הענישה התולים את רמת פסק הדין בעברו התעבורתי של הנהג. 
ייצוג נהגים שיכורים

הודאה מראש בחומר הראיות
במידה שהנהג מודה בכל שלב בנכונות הראיות או בטיעון כי הוא היה שיכור, הרי שזה עלול להסב נזק רב וקשה לתיקון. פסק הדין במקרה זה עלול להפוך לחלוט – וגם או לא – הרי שערכאות הערעור נוטות שלא להתערב בפסקי דין – אלא אם מדובר על טעות משפטית או עונש שסוטה ממה שמקובל להעניש תחת נסיבות העניין.

מתי ניתן להקל בענישה?
גם כאשר ברור כי אותו נהג היה שיכור באותה הזדמנות שנתפס, הרי שלעורך הדין כלים כדי להקל בחומרת הענישה. עורך הדין ידע מתי מדובר על סעיף אישום שמחייב עונש של פסילה מעשית ואיזה סעיף אינו מחייב פסילה זו. 


עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חשיבות הייצוג של נאשמים בשכרות
סגור