מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » חשוב לחתום על חוזה שותפות
מגזין מסחרי

חשוב לחתום על חוזה שותפות

חוזה שותפות הינו הסכם בעל תוקף משפטי עליו הסכימו, הצהירו וחתמו צדדים שיוצרים ביניהם שותפות. בחוזה זה מצויות כל הזכויות והחובות של מי מהצדדים, כולל מידת ההשתתפות בהון וברווחים ואת אופן החלוקה ביניהם.
  • מערכת האתר
  • |
  • 3/2/2014
  • |
  • 17:17
  • |
  • 1947 צפיות

הקמת חברה יכולה להיעשות בתמיכת שותפים – כשהשותף יהיה גורם שעליו סומך מייסד החברה – הן מבחינת אמינות והן מבחינת יכולת. אתגרים הן עניין טבעי שעימן העסק אמור להתמודד – גם באופן יומיומי, וכריתת השותפות הנכונה עשויה להוליד טיפול נכון בכל אתגר וכריתת שותפות בריאה בין השניים מבלי שאחד ירגיש מנוצל או מנצל על גבו של השני. חוזה שותפות נכון כולל מספר אלמנטים שיש לחשוב עליהם מראש – זהו תיאום ציפיות כמו בכל מערכת יחסים ארוכת טווח. מתוך כך, ראוי לערב גורם שלישי – עורך דין חוזים שמתמחה בתחום זה, על מנת לצפות את הקשיים נכוחה, ולדעת איך להקדים תרופה למכה בניהול נכון של חוזה.

גם בין שני אנשים קרובים
כאשר ניגשים לייצר שותפות בעסק, ממילא מדובר על שני אנשים שסומכים זה על זה, ואולי משום עברם המשותף הרב. מאידך, אותו תיאום ציפיות בין השניים יכול למנוע אכזבות גדולות משום שמדובר על שני בעלי דעה שמעוניינים לעבוד ביניהם לאורך זמן ארוך. בין שני אנשים קרובים עלולה להתפתח רמת ציפייה גבוהה יותר, ומשזו לא מתקיימת עלולים להתגלע ריבים ונתק. חוזה יכול להעלות על הכתב את אותם הנושאים הקריטיים – ואת חלוקת התפקידים בין השניים בהם.
עריכת חוזה בין שותפים

יתרונות של חוזה השותפות
באמצעות חוזה השותפות אפשר לנהל את העסק בראשי פרקים מוסכמים וחתומים; יש להזכיר את סכומי ההשקעות את תחומי האחריות, את השיווק שיש לעשות, היכן לשים את הדגש. לעתים קרובות מדובר על סיעור מוחות בין השותפים שמעלים יותר נקודות למחשבה המצריכות התייחסות בעקבות חוזה השותפות. 

לבחור עורך דין לניהול הליך עריכת חוזה שותפות
במידה שהשותפים אינם מקורבים, רצוי להתנהל באמצעות עורך דין שמייצג כל צד בנפרד. ניהול התהליך באמצעות עורך דין יחיד מחייב אותו בנקיטת צד אובייקטיבי. יש להיוועץ בעורך דין שיש לו ניסיון בעריכת חוזים מסוג זה, יודע לטפל בעניין זכויות וסוגי חוזים בין שותפים – מה קורה במידה שאחד מן השותפים פורש, האם הוא יקבל פיצויי פיטורין, האם הוא מחויב להודיע על פיטורין זמן מה מראש ועוד. 


עורכי דין לדיני חברות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדיני חברות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חשוב לחתום על חוזה שותפות
סגור