מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » תמיד ניתן לשנות כתב צוואה
מגזין משפחה

תמיד ניתן לשנות כתב צוואה

רבים אשר מחברים לעצמם כתב צוואה בשלב כלשהו של חייהם, סבורים ובטחים כי מרגע שזו נחתמה אין אפשרות לשנותה מבחינת התוכן שנכתב בה. האומנם? זה לא ממש נכון, ועל פי חוק, לכם כבעלי הצוואה יש את האופציה לשנותה בכל עת כפי שתחפצו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 5/2/2014
  • |
  • 13:23
  • |
  • 1881 צפיות

כתיבת צוואה, היא לא פעולה פשוטה. בכל זאת מדובר בכתיבת מסמך שלמעשה בו אתם משלימים עם העובדה שיום אחד תלכו מן העולם הזה. לכן, רבים נוהגים להתייחס לפעולה הזו כמשהו חד פעמי בבחינת עושים-סוגרים וחותמים. אך מה קורה אם למשל, לא עלינו, 10 שנים לאחר כתיבת הצוואה התגרשתם? או שאולי מה שהיה נכון לכם זוג צעיר וטרי בנישואים כבר לא תופס עכשיו שיש לכם ילדים? התשובה היא, שניתן בכל עת לפתוח ולשנות את הצוואה שלכם. 

כיצד עושים זאת?
בכדי לשנות כתב צוואה יש ראשית כל לפנות אל העורך דין או הנוטריון שאצלו עשיתם או חתמתם את כתב הצוואה. עליכם להביע בפניו את רצונכם לפתוח ולנסח מחדש את הצוואה וכמובן להביא את העותק המקורי לפגישה זו שכן על נוסחו יבוצעו השינויים. בכל אופן גם לאחר שינוי הצוואה יש לחתום אותה ולסגור אותה ע"י נוטריון או עורך דין שהוסמך בנושאי צוואות. 
שינוי נוסח צוואות

למה זה חשוב לשנות צוואה?
במקרים מסוימים יש חשיבות לשינוי הצוואה. כך למשל, אם אתם בני זוג שמתגרשים, בוודאי הצוואה הקודמת התוותה שיש להעביר את מרבית הרכוש או כולו לצד השני ובלבד שזה עדיין בחיים. אך כעת, שאתם מתגרשים והיחסים מעורערים מן הסתם לא תרצו להעביר את הרכוש בצורה זו ויתכן שתעדיפו דווקא להעניק אותו להורים, לאחים או לילדים. במקרה שאתם זוג ידועים בציבור שלא התחתנו, ויש לכם ילדים, חשוב להכניס לצוואה גם את הילדים שכן עפ"י חוק מגיע גם להם חלק מן הרכוש. 

כיצד בית המשפט מתייחס לזה?
מה קורה לאחר מותו של אדם כאשר אחד מבני המשפחה טוען כי מגיע לו לפי נוסח של צוואה ישנה שנכתב? בית המשפט מתייחס לעותק הצוואה האחרון והעדכני ביותר כקובע ואם אדם מסוים מן המשפחה או מן המעגל הקרוב לא מופיע בצוואה המעודכנת הרי שבית המשפט לא ייטה לטובתו. 


עורכי דין לצוואות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לצוואות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תמיד ניתן לשנות כתב צוואה
סגור