מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » עיקול מיטלטלין – הליך בהוצאה לפועל
מגזין חובות והוצל"פ

עיקול מיטלטלין – הליך בהוצאה לפועל

זוכה בהוצאה לפועל יכול להגיש בקשה כדי לעקל לחייב את המיטלטלין שלו, ובעתיד אם לא ימצא פיתרון אחר – לממש את מכירת המיטלטלין על מנת לפרוע את החוב באופן מלא או חלקי באמצעות התמורה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 13/2/2014
  • |
  • 15:55
  • |
  • 2127 צפיות

מיטלטלין מוגדרים כנכס מכל סוג שהוא באופן שיורי, למעט מקרקעין. לצורך העניין, ניתן לכלול בתוך הגדרה זו גם מיטלטלין שאינם מוחשיים. כדי שניתן יהיה לעקל את המיטלטלין מן החייב, המיטלטלין יכולים להיות ברי רישום כדי שניתן יהיה להעביר עליהם את הבעלות – כמו למשל מיטלטלין שנרשמים בפנקסים רשמיים כמו כלי רכב. הם יכולים להיות מיטלטלין משותפים שיש בהם שיתוף עם אנשים נוספים פרט לחייב – כשהחייב מוכר את חלקו בנכס לשאר השותפים בו או מיטלטלין שיש בהם זכות קיימת או זכות עתידית על פי סעיף ראשון לחוק ההוצאה לפועל. 

פסק דין הצהרתי – מיטלטלין
אילו המיטלטלין מעוקלים שלא במקום המגורים או בחצרו של החייב, הצד שנפגע יכול לפנות באמצעות עורך דין לבית משפט השלום אשר סמוך ללשכת ההוצאה לפועל – זו שהוציאה את העיקול. כאן, המטרה היא לעכב את ההליך של עיקול המיטלטלין שאינו תחת הבעלות של החייב אלא תחת בעלותו של מי שפנה לבית משפט, עד לקבלת החלטה מאת בית המשפט. פסק דין זה תקף לגבי התיק הספציפי של החייב ולא לגבי כולם, וכן עלול לגרור הוצאות נוספות של החייב, כיון שהנפגע נושא בהוצאות הפקדת פיקדון ותשלום שכר טרחה לעורך דין.
הליך עיקול רכוש ומכירתו בהוצאה לפועל

מימוש המעוקלים
רשם ההוצאה לפועל יורה על מכירת המיטלטלין בתוך 14 ימים מיום ההוצאה ממקומם הקודם, אלא אם המכירה הושהתה בפי בית המשפט או בפני רשם ההוצאה לפועל. בדרך כלל המעוקלים יעברו למחסני ההוצאה לפועל, ושם תיערך להם מכירה פומבית מבלי שהחייב ידע, ובסכומים אשר אינם מכסים את עלות הוצאתם מביתו של החייב.

עיקול של מזומנים, תכשיטים ושטרות
פעמים רבות המיטלטלין המעוקלים אלו התכשיטים, המזומן והשטרות שבסביבת עיקול המיטלטלין. במקרה זה, מבצע העיקול ירשום את דבר עיקול זה, את סכום המזומנים שעוקלו ויפקיד אותם בקופת ההוצאה לפועל לזכות התיק בתוך 24 שעות ממועד עריכת העיקול. בנוסף, כאשר מעקלים פריטים כמו מחשב, תינתן למחזיק הודעה בכתב כי עליו למחוק כל מידע שבמחשב בתוך 10 ימים. 


עורכי דין לענייני הוצאה לפועל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הוצאה לפועל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עיקול מיטלטלין – הליך בהוצאה לפועל
סגור