מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » האם ילדים זכאים לתשלום מזונות לאחר גיל 18?
מגזין משפחה

האם ילדים זכאים לתשלום מזונות לאחר גיל 18?

כל אימת שהילדים קטינים, החוק וההלכה מחייבים את ההורים ובעיקר זה את האב כדי לשלם את דמי המזונות- הבסיסיים ומגיל 15 לחלוק עם האם גם את מה שנחשב למותרות. מה קורה לאחר גיל 18?
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/2/2014
  • |
  • 10:41
  • |
  • 2263 צפיות

גילו של הטוען למזונות הוא אחד מן הפרמטרים המובילים בקביעת זכאותו של ילד בדמי מזונות.לפי ההלכה היהודית, האב יהיה חייב בתשלום המזונות עד לגיל 15, אולם לאחר מכן ישנה חלוקה בין שני ההורים במזונות הקטין עד לגיל 18. מעבר לגיל זה, חובת תשלום המזונות עומדת על דין צדקה. גם אז, עורכים מבחנים לזכות למזונות מכוח אותו "דין צדקה". המבחנים הם מצטברים: עורכים אבחנה בין "אמיד" ל"נצרך", כשנצרך הינו מי שאין בכוחו להתפרנס בזכות עצמו, וישולם לו עד כדי השלמת מחסורו.

מזונות בתקופת השירות הצבאי
תקופות השירות השונות עבור מגויסים בשירות חובה משתנות בעיקר בין חיילים לחיילות, אולם בדרך כלל גיל השחרור מן הצבא עומד על 21. עד אז, יקבעו דמי המזונות בשיעור נמוך עבור תקופת השירות הלאומי או השירות הצבאי. במקרים אלו, בתי המשפט יפסקו מזונות לילד בגיר בשיעור שליש דמי המזונות להם היה זכאי כקטין. 
הגיל המקסימלי למזונות

הסכם גירושין ודמי מזונות
ניתן להכניס בתוך הסכם הגירושין את פרטי תשלום דמי המזונות המוסכמים על שני הצדדים, ובכלל זה לקבוע מה יהיו דמי המזונות עד לגיל 21 או השירות הצבאי ואיך יחולקו. ילד אשר ישתחרר מוקדם מן הצבא לא יהיה זכאי לדמי מזונות, או כאשר לילד ישנה יכולת לממן את עצמו או שהוא מחזיק בנכסים וברכוש.

מה כאשר האב מעוניין להפחית דמי מזונות?
במידה שהאב מעוניין לסתור טענת נזקקותו של ילד בצבא, עליו מונח נטל ההוכחה. עליו לשכנע את בית המשפט כי הוא מסוגל להתקיים ממקור ההכנסה שבידו, או לטעון לגבי יכולתו – שלו כדי לספק את הכספים הנדרשים. בית המשפט יקח בחשבון עובדות נוספות דוגמת אופי שירותו הצבאי של הקטין ומידת הזדקקותו לכספים אלו. 

גיבוש טיעון עם עורך דין
כדי להגיש הוכחה לכך שדמי המזונות גבוהים מן האפשר או מן הצורך, יש להיעזר בעורך דין גירושין שעוסק בתחום זה ורשם הצלחות. חשוב לראות את התמונה הכוללת, ולהבין איך לפרש ולהציג יכולת מועטת לתשלום דמי מזונות גם כשהילד נמצא במגמה על תיכונית או בעתודה ולאו דווקא ממשיך בגיל זה לשירות צבאי. 


עורכי דין לענייני חלוקת רכוש
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חלוקת רכוש. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא האם ילדים זכאים לתשלום מזונות לאחר גיל 18?
סגור