מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » נראה אותך מוכיח שאני שיכור..
מגזין תעבורה

נראה אותך מוכיח שאני שיכור..

על פי תקנות התעבורה, אסור על אדם לנהוג ברכב במקום ציבורי או בדרך כל עוד הינו שיכור. שוטר יהיה יכול לדרוש לערוך בדיקת אלכוהול במקרה של תאונת דרכים או כשלשוטר ישנו חשד סביר כי הנהג שיכור. איך ניתן להוכיח זאת?
  • מערכת האתר
  • |
  • 4/3/2014
  • |
  • 14:36
  • |
  • 2003 צפיות

השוטר יורשה על פי החוק לערוך בדיקת שכרות לנהגים בין היתר אם יש לו חשד סביר כי הנהג שיכור. אותו "חשד סביר" נחשב לבעייתי כיון שאין הגדרה מוחלטת לכך. לצורך גיבוש חשד סביר יש לערוך בדיקת מאפיינים מקדימה, שמכילה קריטריונים שונים המובילים לכדי תשובה. בדיקת המאפיינים לא מושתתת בתקנים ובהסדרה חקיקתית. בדרך זו, השוטר יסנן את הנהגים אשר לדעתו אינם שיכורים וישלח אותם לדרכם, אולם אלו שיש לגביהם חשד סביר לשכרות מעוכבים לבדיקת נשיפה. 

איך מתנהלת בדיקת מאפיינים?
בדיקת המאפיינים היא המפגש הראשוני של השוטר עם הנהג. תחילה הוא ינהל שיחה קצרה עם הנהג ויבדוק מראה ותגובות. השוטר יתשאל אותו כמה שאלות פשוטות ותוך כדי יבחין בסימני האישונים, אדמומיות בלחיים, ערנות או טשטוש. הנהג ישאל גם לגבי נטילת תרופות כל שהן. לאחר מכן הנהג יתבקש לעבור למבחן בו יעמוד זקוף ועם ראש למעלה וידיים לצדדים, ללכת על קו מסוים הלוך ושוב עקב לצד אגודל ולקרב את אצבעותיו אל האף בעיניים עצומות. לכך יצטרפו הופעתו החיצונית, הריח הנידף מן הנהג, דיבור ועוד.
הוכחת נהיגה בשכרות

מכשיר הינשוף 
מכשיר הינשוף הוא כלי מכאני שמורכב מפיה ושקית עם גוף מכשיר שבודק את הרכב הגז הנשוף. הוא יתריע אודות נוכחות אדי אלכוהול ויעניק אינדיקציה לגבי רמת האלכוהול שנמצאת בגוף. זו אינדיקציה ראשונית לממצאי האלכוהול בגוף, באופן שניתן לכמת. בכל פלט נשיפה תקין שיש לו תוצאה, ישנן שתי נשיפות שהן מוצלחות. אם יש פלט ללא תוצאה, זה נגרם כנראה מהמתנה ארוכה בין נשיפה אחת לשניה, נפח שאיפה בלתי מספיק, נשיפה בעלת פער של יותר מ-10%. 

בדיקת אלכוהול בדם
בדיקה אחרת ופחות נפוצה אצל שוטרים היא בדיקת דם, היות שהיא בדיקה חודרנית. יהיה ניתן לבדוק באמצעותה אם יש חשד לנהיגה תחת השפעת סמים מסוכנים, או אם המדידה בינשוף אינה תקינה. היות שישנם נהלים לביצוע הבדיקות הללו בידי המשטרה, ניתן להתייעץ עם עורך דין תעבורה ולהבין אם ישנה עילה להפרכת הטיעונים בתביעה משום אי עמידה בנהלים.


עורכי דין לנזקים מתאונות דרכים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנזקים מתאונות דרכים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נראה אותך מוכיח שאני שיכור..
סגור