מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » הסתבכתם בחובות שאתם לא יכולים להחזיר? יש מוצא
מגזין חובות והוצל"פ

הסתבכתם בחובות שאתם לא יכולים להחזיר? יש מוצא

פשיטת רגל היא הליך שמאפשר התמודדות באופן מסוים עם חובות גדולים שנצטברו, ולמעשה יש להליך זה בעל "הסדר נושים" ישנו יתרון על פני הליכים אחרים כמו איחוד תיקים או צווי תשלומים עבור ההוצאה לפועל.
  • מערכת האתר
  • |
  • 11/3/2014
  • |
  • 16:20
  • |
  • 1900 צפיות

כאשר אדם פרטי נקלע לחובות, הוא יכול לפנות לעורך דין על מנת שזה יסייע בידו כדי להכנס להליך של פשיטת רגל. בהליך הזה מרכזים את כלל הנכסים שבבעלותו של החייב – גם אם יש לו זכויות בחלק מן הנכסים בלבד, ומעבירים את התמורה להם לנושי החייב. בהליך זה ישנו יתרון על פני הליכים אחרים מסיבה זו שהחייב יכול להגיע בסופו של יום לקבלת הפטר מחובותיו או הסדר נושים. לאחר מכן החייב יכול לפתוח דף חדש בחייו.

הליך של פעם בחיים
הכונס הרשמי הוא גוף במשרד המשפטים אשר מעמיד פיקוח על הסדרי פשיטות רגל. תפקידו לאשר את הליכי פשיטת הרגל פעם אחת ולא יותר בחייו של אדם. מסיבה זו, משניתנה ההזדמנות לכך, רצוי לחשוב עליה בכובד ראש. כדי לפצוח בהליך יש למלא ולהגיש טפסים רשמיים ולפתוח תיק אצל הכונס הרשמי ובבית המשפט. מילוי הטפסים הללו חשוב ומשמעותי, ורצוי שיעשה באמצעות עורך דין.
הסדר חובות בהתאם לחוק

הווצרות חובות בתחום לב
בחינה ראשונית של הכונס הרשמי תכלול את תום הלב של החייב. האם החובות נוצרו בתום לב כמו למשל כתוצאה מצריכה מסוימת של משק בית או איבוד יכולת השתכרות, אל מול הווצרות חובות בגין עוקץ ספקים, הזמנה של סחורה כשברור שלא ניתן לשלם בעבורן וכן הלאה. משום כך, על עורך הדין להציג את המקרה באור חיובי. 

עקרון השקיפות
על החייב לשקף את מלוא תוכן הנסיבות שהובילו לכדי חבותו הכלכלית. הסתרת מידע מן הכונס הרשמי עלולה להיחשב כ"ניצול הליכים לרעה". יחד עם זאת, חשוב לדעת איך להביא את הדברים לידי ביטוי מול הכונס הרשמי – את מה רצוי להדגיש ומה להמעיט בחשיבותו ולצרף כנספח.

הסדר נושים
בין מתן צו הכינוס להכרזה עליו כעל פושט רגל תחלוף שנה, ויש בכך חלון הזדמנויות כדי שהנושים יגיעו ביחד עם החייב ל"הסדר נושים". במסגרת ההצעה הזו הנושים יכולים לקצץ מחובותיו בצורה גורפת, על מנת שיהיו יכולים לקבל סכום גדול יחסית בבת אחת או בפריסה קצרה. 


עורכי דין לענייני הוצאה לפועל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הוצאה לפועל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הסתבכתם בחובות שאתם לא יכולים להחזיר? יש מוצא
סגור