מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » פירוק חברות לפי חוקי המדינה
מגזין מסחרי

פירוק חברות לפי חוקי המדינה

על מנת להפסיק חברה מפעול ולפרק אותה מקיומה, יש לקיים תהליכים נבחרים לצורך כך על פי חוקי מדינת ישראל. כדי לפעול באופן המקובל, יש לערב את בית המשפט, ולהסתייע בעורך דין מיוחד לעניין.
  • מערכת האתר
  • |
  • 13/4/2014
  • |
  • 12:07
  • |
  • 1876 צפיות

חברה המחליטה לסיים את פעילותה העסקית, ומעוניינת בפירוק על פי חוקי מדינת ישראל, או שלא נותרה בידה ברירה אלא לפרק את החברה לפי רצונם של נושיה או מי מבעלי העניין משום חובות כלכליים – תערוך את התהליך על פי המודל הנבחר וכפי שקובעים חוקי מדינת ישראל. התחלתו של תהליך הפירוק תתבצע מול בית המשפט, עם הגשת הבקשה לסגירת החברה תוך פירוט המניעים. המניעים יכולים להיות רכישת החברה בידי גורם אחר או הכרזה על החברה כחדלת פירעון. 

פירוק מרצון
פירוק של חברה מרצון עדיף מתהליך של פירוק משום שכך הורה בית המשפט, אולם אין בכך כדי לבטל את ההגדרה "חברה מפרת חוק" או  שהליך זה לא מבטל וגם לא עוצר תהליך של גביה או עיצומים שקיימים בחברה. בתהליך זה, הנושים ממנים את המפרק וגם את ועדת הביקורת. אם לא תהיה התנגדות למינויים אלו הנושא ידון בבית המשפט, ימונה לעניין מפרק קבוע ויחסל את החברה תוך מימוש מוחלט של הנכסים, חיסול עסקי וגם הוצאת צו סופי מבית המשפט. תהליך זה יומלץ לחברות ולעסקים שבעל מניות היחיד הינו גם הדירקטור בחברה, וסילוק הנכסים יכול להתרחש בתוך חצי שנה.
פירוק חברות על פי הדין

סדרי עדיפויות של כונס נכסים
קיימות מספר דרגות בין הנושים המחלקים את הנכסים עם הפירוק. מעמדו של הנושה בתהליך יקבע את מידת זכאותו של הנושה בזמן הפירוק. הנושאים הראשונים במעמדם יזכו לקופת הפירוק הראשונה, ויתכן מצב שבו הנושים הבאים בתור לא יזכו, כיון שקופת הפירוק התרוקנה. סדר העדיפויות יורכב מבעלי זכות קניינית קבועה – הזוכים משעבודים שונים או חובות מובטלים ואחר כך בתור – הוצאות הפירוק, חובות בדין קדימה, כשכר עבודה וגם מסים שונים, חובות של מובטחים בשעבוד צף וחובות רגילים. 

המפרק של החברה
פירוק החברות יערך בבית המשפט המחוזי. בית משפט זה ממנה לאחר הדיון ואישור בקשת הפירוק את המפרק אשר יקבל את הנכסים לידיו בנאמנות ויוציא לפועל את תהליך הפירוק. הוא ידון בחוב של הנושים ויגיע עימם להסדרים ולפשרות. הוא ינסה לאתר נכסים של החברה וינהל משא ומתן למכירת הנכסים. 


עורכי דין לשיקום ופירוק חברות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לשיקום ופירוק חברות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פירוק חברות לפי חוקי המדינה
סגור