מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » גביית מזונות
מגזין משפחה

גביית מזונות

בתקופה האחרונה נמצאו פתרונות יצירתיים לגביית מזונות אישה וילדים מידי הגרושים, ואלו מקלים על המרדף אחר הכסף מבלי שהזכאיות או הזכאים לכספים אלו יצטרכו לעשות זאת בעצמם.
  • מערכת האתר
  • |
  • 15/7/2014
  • |
  • 12:56
  • |
  • 1796 צפיות

לאחרונה נערך קמפיין טלוויזיה למשרד המשפטים ולרשות הגביה והאכיפה דרך לשכת הפרסום הממשלתית – כשמוצג בו מסלול אישי אליו ניתן לפנות בגביית דמי מזונות – שירות חדש שמעמיד סוללת אנשי מקצוע שיסייעו לגבות לזכאים את דמי המזונות כפי שהחוק פסק לטובתם. זהו מסלול שאמור לנשים ולגברים כאחד. החל מיוני 1.6.14 ניתן להעביר תיקי מזונות קיימים למסלול זה. 

תיקי מזונות רבים
מעבר לתביעות נוספות שתובעים נשים וגברים את בני ובנות זוגם באמצעות עורכי דין, ניתן לטפל בנפרד ובצורת תיווך בדמי המזונות, ומבלי להתגושש עם בני הזוג החייבים. נכון לשלהי שנת 2013, היו במערכת מעל לשמונים אלפי תיקי מזונות בסכום כולל של למעלה מ-9 מיליארד שקלים, ויותר ממחצית מהם נפתחו על ידי הביטוח הלאומי – והמספרים מאז גדלו בהיקפם, כשיותר ויותר נשים אינן מיוצגות בידי עורך דין.
גביית מזונות בראי החוק

גיבוש רעיון מסלול אישי לגביית החובות 
תיקון 42 במסלול מזונות לחוק ההוצאה לפועל משנת 2012 אושר ביולי 2013 למשך שש שנים, והמסלול החל לפעול כבר בפתיחת התיקים החדשים בנושאי מזונות בהוצאה לפועל בפברואר 2014. זהו מסול בחירה שבו הזוכים יכולים להחליט אם לנהל בעצמם את התיק בהוצאה לפועל או להניח את הטיפול בכך אצל לשכת ההוצאה לפועל. המסלול הזה נוח יותר עבור מי שאינו מיוצג על ידי עורך דין הוצאה לפועל, ומכיל אינטרס גם של המדינה; משלמי המיסים לא יצטרכו לממן את מאות מליוני דמי המזונות שגברים חומקים מלשלם.

כדי שלא להקלע לפגיעה בילדים המשותפים
מעבר לפגיעה הכלכלית אותה סופגים ממילא גם הילדים המשותפים, עיקר הזוכים – נשים, חוששות לנקוט בגישה ישירה מול הצד החייב, כדי שלא להקלע לסנקציות של סחיטה, איומים שונים ואלימות. במידה שהצד הזוכה אינו מודע, פעיל ומעורב בתהליך – התיק עלול להיות "רדום" ואינו מנוהל באופן שיממש את הזכות החוקית לגביית כסף. 

היכן ניתן להפעיל את המסלול?
ישנן מספר לשכות הוצאה לפועל המפעילות את המסלול הזה – לשכה אחת בכל מחוז שיפוט של בתי המשפט. על אף שהמוסד לביטוח לאומי יכול לפתוח את תיק המזונות רק בלשכה בה הוקם המסלול, הזוכה יהיה רשאי לפתוח את התיק בכל לשכת הוצאה לפועל שנוח לו לעשות זאת בה. 


מזונות אישה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום מזונות אישה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא גביית מזונות
סגור