מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » רשלנות רפואית בצבא
מגזין נזיקין

רשלנות רפואית בצבא

לחייל ישנם צינורות פניה מסוימים, גם כשהוא נתקל בבעיה בריאותית מכל סוג שהוא. הטיפול ינתן באמצעות רופא צבאי בתחומי הסמכתו, אולם במידה שמתקיימת רשלנות רפואית – יש לתבוע את צה"ל ולעתים גם את הרופא בעצמו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 25/8/2014
  • |
  • 11:50
  • |
  • 2031 צפיות

הרופא הצבאי מחויב להעניק מענה רפואי לחיילי צה"ל. מפקדת קצין רפואה ראשי מפעילה את המרפאות בבסיסי צה"ל  - בעיקר בגדולים שביניהם. הטיפול מוענק הן בזמן שגרה והן בזמן חירום על ידי רופאים וחובשים צבאיים. ישנן סיבות רבות מדוע מחדלים וכשלים רפואיים קורים על ידי אנשי סגל מערך הרפואה, וחשוב לומר שאפילו שמדובר על מסגרת צבאית בשירות המדינה, יש את מי לתבוע. כדי להבין מה אפשרויות התביעה והסכומים הנתבעים, יש להציג את המקרה בפני עורך דין, לעבור תהליך מסוים ולהגיש תביעה באמצעות עורך דין לגורמים הרלבנטיים. 

איך יודעים שהייתה רשלנות רפואית?
בכל מקרה של רשלנות כל שהיא, חייבים להתקיים כמה עקרונות מצטברים, ובהתקיימם ישנה עילה לתביעת רשלנות. הראשונה היא התרשלות מצידו של הרופא. השניה – יש להראות שאכן קיים נזק והשלישית – יש למצוא את הקשר הסיבתי שבין הנזק ובין התרשלותו של הרופא. במקרה של רשלנות רפואית – יש תמיד ברירה לגורם המטפל, והוא בחר בזו שעשתה יותר נזק והייתה פחות נכונה. 
מקרים ותגובות בעת רשלנות רפואית

מהו חוק הנכים?
חוק הנכים מעניק לחיילים זכויות סוציאליות להמשך ניהול חייהם באורח תקין בין אם נפגע במהלך השירות הצבאי, שהה במתקן צבאי, היה בדרך לחופשה ממנו או שהיה בדרך אל הצבא. יש להראות שכאן החייל היה בדרך מן הבסיס או ממנו, שהנזק התקיים במסגרת זמן השירות ונגרם משום השירות הצבאי – והיה נפשי או גופני.

מקרים של רשלנות רפואית
ניתן לתבוע על רשלנות רפואית בגין אבחון שגוי – כשהרופא כשל או טעה באבחון הבעיה הרפואית, לא קבע מועד בדיקה לבעיה קריטית, אם לא הסביר את התוצאות של טיפול זה או אחר והמטופל לקה בבעיה רפואית בגין כך – מבלי לדעת שזו עלולה להיות טעות עבורו. יכול להיות מקרה, שבו האבחון הוא מאוחר – והנזק כתוצאה מכך הוא בלתי נמנע בשל השתלשלות העניין והחרפתו באופן ממשי. כדי להבין אם מדובר על רשלנות רפואית – יש להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בתחום זה.


עורכי דין לרשלנות רפואית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לרשלנות רפואית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא רשלנות רפואית בצבא
סגור