מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » גט באמצעות שליח
מגזין משפחה

גט באמצעות שליח

כששני בני זוג שהתחתנו בחתונה רבנית מעוניינים להתגרש, דרכיהן תפגשנה בבית הדין, אולם קיימת אפשרות שאחד הצדדים אינו יכול להגיע לביצוע הטקס המסורתי או אינו מעוניין בכך. למקרים כאלו קיימת פעולת גירושין באמצעות שליח.
  • מערכת האתר
  • |
  • 25/8/2014
  • |
  • 12:03
  • |
  • 2109 צפיות

מזה זמן רב ש"שירותי שליחויות" קיימים גם למקרי גירושין בבית דין רבני, ופעולת הגירושין נעשית למעשה "בשלט רחוק". מקרה זה תלוי בסיבה מקובלת כמו למשל כשאחד מבני הזוג נמצא מחוץ לארץ ואינו יכול להגיע גם חרף מאמציו, כשלשני בני הזוג יש סיבה שלא להיות נוכחים יחדיו באותו חדר ועוד סיבות כמו למשל כשצריך לערוך "גט נחפז" – זירוז כתיבת הגט במקרים בהם יש חשש שאחד מבני הזוג יעזוב את הארץ או עלול לחזור בו מהסכמתו. 

"אני רק השליח"
השליח הוא למעשה מי שמינה אחד מבני הזוג כ"שליח לאיש" למסירת הגט או כדי לקבל אותו "שליח לאישה". השליח ממונה מתוך רשימת שליחים עובדי בית הדין הרבני, והוא מהווה תחליף לשולחו או למקבל. פעולותיו הן משפטיות ונחשבות למייצגות כאילו היו אלו פעולות השולח או המקבל. כפי שהגט הוא אירוע טקסי, גם מינוי השליח נעשה בפני בית דין ובנוכחות השולח והשליח יחדיו. טקס הסמכת השליח בידי שולחו יתבצע בבית דין רבני כשגם השליח וגם שולחו נוכחים, והשולח יקריא בקול רם את הרשאתו.
הליך סידור גט

אופן הליך הגירושין באמצעות שליח
עם מועד סידור הגט, השליח כותב בשם שולחו את ספר הכריתות ביחד עם הסופר וימסור זאת לאישה או לבעל מהם מעוניינים להתגרש. ככל שמדובר בשליח של האישה, ספר הכריתות יתקבל מן הבעל. ניתן להסדיר גיטין במדינות שונות ברחבי העולם, כשסידור הגט עצמו נעשה בישראל.

התייעצות עם עורך דין
רגע לפני שליחת הבקשה לגירושין, רצוי להתייעץ עם עורך דין גירושין אשר יעמוד על כל ההסכמים שיש לעשות, מה לדרוש ומה האסטרטגיה שכדאי לנקוט לאור המקרה המיוחד של בני הזוג. במידה שהבעל ביטל את הגט, יחשב למבוטל, ולאשה יהיה אסור להתחתן עם אחר. ההשלכות לכך עלולות להיות רבות ומרחיקות לכת, וחשוב להבין מתי הבעל עובר על דין תורה או על תקנת חכמים ומה הפתח כדי לצאת ממצב כזה.


עורכי דין לגירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לגירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא גט באמצעות שליח
סגור