מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » החוק ופיטורין בזמן היריון
מגזין עבודה

החוק ופיטורין בזמן היריון

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2293 צפיות

עבור אותן נשים אשר יכולות להוכיח כי הן נמצאות בהיריון קיימות זכויות מוגדרות, אולם אותן זכויות קיימות ועומדות אם אותה הריונית עמדה כנגד כך בתנאים שהוכתבו על ידי משרד העבודה והרווחה; כך, על העובדת לצבור ותק של חצי שנה לפחות עוד בטרם התקבלה ההחלטה לפיטורין. במידה והפיטורין קשורים להיריון, משרד העבודה והרווחה לא יאפשר את הפיטורין אלא אם המעסיק ימציא דרכו היתר מיוחד. כל עוד לא הומצא היתר הפיטורין, העובדת זכאית לעבוד ולקבל שכר כרגיל. בנוסף, המעסיק נדרש לקבל את אותו היתר ממשרד העבודה והרווחה גם אם העובדת הינה עובדת זמנית, בעת היותה בהריון פג תוקף חוזה העסקתה הזמני, מקום העבודה נסגר וכל העובדים פוטרו או אם המעסיק לא ידע על ההיריון אולם נודע לו רק לאחר הפיטורין.

חוק שוויון ההזדמנויות
חוק שוויון ההזדמנויות קובע, כי אין לפטר עובדת ממקום עבודתה בשל ההיריון, גם אם עבדה באותו מקום פחות משישה חודשים, משום שאותו חוק שמתיר פיטורין עם אישור בלבד חל על מעסיקים שלהם 6 עובדים ומעלה). במידה והעובדת עובדת פחות משישה חודשים, חלה עליה חובה להוכיח כי הינה בהיריון ואילו המעסיק אינו זקוק לאישורו של משרד העבודה לצורך הפיטורין. כמו- כן, במידה והעובדת מועסקת באמצעות חברת כוח אדם, גם הפסקה זמנית יכולה להיחשב כפיטורין הדורשים אישור משרד העבודה.

הליך בקשת אישור פיטורין
על מנת לפטר עובדת במהלך הריונה, על המעסיק לפנות לממונה על חוק עבודת נשים מטעם משרד העבודה והרווחה, ולקבל היתר פיטורין. כך הנטל להוכיח כי הפיטורין אינם קשורים לעובדת היותה בהריון חל עליו. בכל מקרה, יש להכין ראיות להיות העובדת בהריון משום שממילא המעסיק לא יטען כי עשה כן בשל כך.

חקירת העובדת
במידה והמעסיק פנה למשרד העבודה על מנת לאשר את הפיטורין, העובדת תקבל את בקשת המעביד ממשרד העבודה. גם במיידה והעובדת לא קיבלה בקשה זו, זכותה לבקש אותה לפני החקירה, אם לא בוצעה חקירה טלפונית. העובדת תקבל את פרוטוקול חקירת המעסיק ויש להגיש את התגובה של העובדת במידה והיא מעוניינת לערער על כך. ערעור מסוג זה ראוי שיעשה על ידי עורך דין לענייני עבודה אשר יפנה לעשיית צדק כנגד כל הסעיפים בהם ניתן לערער ולתבוע פיצוי.

עורכי דין לענייני זכויות נשים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני זכויות נשים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא החוק ופיטורין בזמן היריון
סגור