מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » מהי תאונת עבודה
מגזין נזיקין

מהי תאונת עבודה

תאונת עבודה תהיה אחת משלושת אלו: תאונה שאירעה במהלך העבודה או תאונת דרכים שהתרחשה בדרך הלוך או חזור מהעבודה, מחלת מקצוע או פגיעה עקב מיקרוטראומה – כפי שיפורטו במאמר הבא.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2292 צפיות

כאשר נתקלים בתאונת עבודה חשוב מאוד להביא את כל המסמכים הרפואיים, לפרט לרופא כל הרגשה ולתת את התיאור המדויק ביותר על תאונת העבודה לרופא שירשום ויתעד הכל. ביטוח לאומי משלם פיצויים לנפגעי תאונות עבודה לאחר שהנפגע, בסיוע עורך דין לרוב , הוכיח את טענותיו. לא פעם המוסד לביטוח לאומי ישלח חוקר שיבדוק את אמינות הנפגע.

מה היא תאונת עבודה שהתרחשה במהלך העבודה?
תאונת עבודה קלאסית היא מאילו שהתרחשו בזמן העבודה , בעקבות משלח היד. בכדי שתאונת עבודה תוכר על פי סעיף זה צריך לעמוד המקרה במבחן הפתאומיות – האם הפגיעה הייתה בהדרגה או הפגיעה הייתה מיידית ובלתי צפויה. יש לאתר את הסיבה לפגיעה באופן מיידי וספציפי וכך היא תחשב כתאונה, כך למשל פגיעה מכלי עבודה. במידה והתרחש אירוע חריג כמו התקף לב יש להביא הוכחה כי הקשר הסיבתי אליו הוא בעקבות מאמץ לא רגיל שהתרחש במהלך העבודה ובעקבותיה.

מה היא תאונת עבודה בעקבות מחלת מקצוע?
בניגוד לתאונת עבודה קלאסית מחלת מקצוע היא תאונת עבודה שמתמשכת לאורך זמן , ועל כן בכדי להוכיח אותה בפני בית המשפט יש לעמוד במס´ תנאים – שהמחלה תהיה ברשימת המחלות של הביטוח הלאומי ושהתפרצות המחלה היא בעקבות מקום העבודה ולא טעמים אחרים. במידה והמחלה לא רשומה בתקנות של הביטוח הלאומי יש לעבור לסעיף תאונת עבודה – מיקרוטראומה.

מה היא תאונת עבודה בעקבות מיקרוטראומה?
במידה ומחלת עובד לא נמצאת ברשימת המחלות הוא לא יהיה זכאי לפיצויי הביטוח הלאומי בגין תאונת עבודה בעקבות מחלת מקצוע ועל כן יש לפנות לאופציה האחרונה – מיקרוטראומה. מיקרוטראומה הוא מושכ שמציין רצף של פגיעות זעירות שבהצטברותם גורמת לפגיעה פיזית קשה. כך למשל עובד מפעל שכל היום עובד עם ידיו בתנועה חוזרת ונשנית לא נפגע פיזית אך החזרה הזו גורמת בטווח הארוך לפציעה או תקל בתפקוד היד.


עורכי דין לענייני תאונות עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני תאונות עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מהי תאונת עבודה
סגור