מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » סעיף אי תחרות בחוזה העסקה אישי
מגזין עבודה

סעיף אי תחרות בחוזה העסקה אישי

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2559 צפיות


כיום, משך הזמן הממוצע לשהותו של עובד במקום עבודה כל שהוא הינו 5 שנים בממוצע, בעוד שבעבר משך זמן ההעסקה היה יכול להמשך זמן רב ככל הניתן – אף אם היה זה משלח היד היחיד של אותו אדם משך כל חייו. גלגל השיניים הזה משנע גלגל שיניים אחר המסמל אפשרויות העסקה נגישות יותר ויותר עובדים. התחרותיות גוברת בין משרה למשרה כשידוע מראש שהכל זמני, ומשרות בכירים מתחלפות במהירות עקב הרצון לכבוש שיאים חדשים ותחושת מיצוי במקום העבודה הקיים.

אפשרויות לחוזים אישיים
כיום ניתן למצוא יותר עובדים שמועסקים על ידי חוזה עבודה אישי על חשבון אלו שמועסקים על פי חוזה עבודה קיבוצי. דבר זה משפיע בעיקר על משרות העסקה של בכירים או על מקצועות מבוקשים וכן על ניוד העובדים. כך, לכל עובד באשר הוא יש תנאים המיוחדים לו על פי חוזה חתום מראש – הוא מתוגמל אחרת ממי שעובד לצידו, ומול כך- מחויבות העובד למקום העבודה תלוי בקיום החוזה עליו חתם.

האם יש מכנה משותף בין החוזים?
כדי לשמור על הסדר הטוב, ישנן פסיקות שונות השומרות על תנאי העסקתם של העובדים. כל חברה חייבת לדאוג לחוזה עבודה מקיף בין עובד לחברה ובנוסף החברה חייבת לעדכן את הסכם ההעסקה אצל עורך דין, משום שלא רק שהוא מודע לכל חידושי החקיקה והפסיקות – אלא יתאים את מבנה ההסכם לצרכיה הבסיסיים של אותה חברה. יש לשים דגש על סעיף חופש הגבלת העיסוק או סעיף אי- תחרות, וזאת על מנת לשמור מפני זליגת מיגע סודי לחברה מתחרה בזמן שהחברה מבטיחה כי העובד לא יעבוד לתקופת מה בחברה מתחרה.

פתרונות גמישים ויצירתיים
עקב המגבלה להשתלב בחברה מתחרה המציעה לאותו עובד לשעבר תפקיד דומה במקצועו לתפקידו הקודם, מצטמצמות מאוד אפשרויות ההעסקה שלח עובדים ואף תנאי זה בחוזה עלול לפגוע בפרנסתו. על- כן רצוי להיעזר בידע של עורך דין אשר מנוסה בתחום ויודע לבנות הסכם על פי הצורך של שני הצדדים.

עורכי דין לענייני חוזה עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא סעיף אי תחרות בחוזה העסקה אישי
סגור