מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » חילופי מעבידים
מגזין עבודה

חילופי מעבידים

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2480 צפיות

מעסיקים טועים לחשוב כי כאשר הם רוכשים עסק חדש הם פותחים דף חדש ואין להם כל התחייבות מול הנושים שלהם. מדובר בטעות חמורה שיש לה השלכות משפטיות משמעותיות מאוד לגבי המעסיק ולגבי הפיצויים שהוא נדרש להעניק לעובדיו אם הוא לא עומד בתקנות של העברת עסק. ההנחה הרווחת היא כי אם הועבר העסק למסגרת משפטית אחרת אז באותו האופן התנהלות מול הנושים היא שונה. תפיסה זו יכולה לחשוף את המעסיקים לתביעות וסיבוכים כלכליים קשים שלא לקחו בחשבון בזמן רכישת העסק החדש.

מה זה חילופי מעבידים?
חילופי מעבידים הוא מושג שמתייחס להעברת עסק והעברת עובדיו איתו. בית הדין לעבודה קבע כי כאשר עולה סיטואציה בה נרכש עסק חדש והעובד מגיע למצב בו הוא עובד בעסק שמועבר מיד ליד הוא יהיה כפוף לבעלים החדשים של העסק בהתאם לרצף זכויות. במידה ורוצים ברכישת עסק בלי להמשיך להעסיק את העובדים יש לפטר את העובדים טרם בהתאם לחוק הפיטורין ובהתאם לפיצויים שלהם זכאים. חייבים לציין את חילופי המעבידים באופן רשמי ולקבל הסכמה מפורשת מהעובד כי הוא רשאי ורוצה לעבוד בעסק החדש.

מה הוא רצף זכויות העובד?
כאשר מתבצע הליך חילופי מעבידים והעובד ממשיך להיות מועסק באותו העסק, אף על פי מכירתו והעברת בעלותו מיד ליד, הוא זכאי לרצף זכויות שהצטבר לו בהסכמים קיבוציים ובזמן העסקתו בעסק הקודם. כחלק מרצף הזכויות ניתן למנות את הזכות לפיצויי פיטורין, הזכות לחופשה שנתית, הזכות לקבל שכר מסודר ותשלומים לקופות הגמל. זכויות העובד נאכפות תחת חוק הגנת שכר וחוק דמי מחלה וכן חוק פיצויי פיטורין. קיום זכויות אלו הוא נטל שיישב על כתפיו של המעסיק בעת חילופי מעבידים ולא דבר שהעובד יצטרך לספוג בעקבות החלפת עסקים שלא הייתה בשליטתו.

הסכם רכישה
כאשר מעסיק מעוניין בקליטת עובד בעסק החדש באופן מיידי רצוי לעשות זאת במסגרת הסכם הרכישה. במסגרת הסכם הרכישה מבטיח המעביד המקורי כי כל התשלומים שחייב לנושיו ישולמו – משכורות, פיצויים וכו´, כמו כן מתחייב כי אם חוב כלשהו שקשור לתקופת העסקתו יצוץ בעתיד הוא ידאג לכך. במסגרת הסכם הרכישה חותם העובד על כתב ויתור וסילוק במסגרתו שמונע תביעות עתידיות ללא בסיס.


עורכי דין לענייני חוזה עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חילופי מעבידים
סגור