מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » סעיפים נבחרים של הסכם שותפות
אולי תתעניין ב:
מגזין מסחרי

סעיפים נבחרים של הסכם שותפות

יזמות עסקית הפכה להיות נפוצה בידי רבים שמעוניינים לקיים עסק בעל מקור הון נזיל. היוזמות העסקיות הן נחלתם של אנשי עסקים וגם של מי שאין לו ניסיון בפועל. השותפות, פשוטה ככל שתהיה, נצרכת להסכם שותפות – ההסכם החשוב בתולדות השותפות העסקית.
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/10/201
  • |
  • 16:50
  • |
  • 2298 צפיות

באמצעות שותפות שני צדדים או יותר יכולים לחלוק לטוב ולרע את הסיכונים ואת הסיכויים של העסק. השותפות מחברת בין שני גורמים השווים בזכויות ובחובות, כאשר לכל אחד מן הצדדים יכול להיות החלק שלו שהוא אחראי עליו, כמו למשל מחלקת השיווק, ההפצה והמכירות או מחלקת הייצור או השירות. צדדים שמעוניינים בשותפות אינם מחויבים על פי החוק לקיים אותה לפי הסכם ובמקרה זה השותפים הם שותפים מלאים בעלי חובות שווים. במידה שהחליטו לעגן את השותפות בהסכם, יהיו יכולים לקבל מספר סידורי מיוחד, לרשום חלק משותפי העסק כשותפים מוגבלים החייבים בסכום בעל מסגרת. 

מחשבה על הסכם שותפות טוב
הסכם שותפות בנוי על פי סוג השותפות שנבחרה. יש לערוך אותו ברגישות גבוהה ולמצוא פתרונות יצירתיים על מנת להמנע מן המהמורות בהמשך. לפיכך – פונים לרוב לעורך דין חוזים שיש לו ניסיון בתחום זה ויכול לצפות את העתיד. בהסכם שכזה יהיה גם מרחב לתמרון עבור התפתחויות עתידיות, שינוי של כיוון עסקי וצירוף משקיעים נוספים. בהסכם יכללו גם מנגנונים לפיקוח ולאכיפה הדדיים.
הסעיפים החשובים בהסכם השותפות

מה יכלול הסכם השותפות?
ישנן שאלות רבות שעל הסכם השותפות לדון בהן. בין היתר, ההסכם יתייחס לחלוקת ההשקעה הכספית, לחלוקת העבודה, הערכת שעות העבודה, התקשרות מול ספקים והתקשרות עם העובדים, זכויות קניין רוחני, סמלים מסחריים ומוניטין, חלוקת מניות ורווחים, משיכת שכר מן השותפות, יציאה מן השותפות, קבלת החלטות אסטרטגיות לשותפות, מי יכול להטיל וטו, איך מנהלים את העסק תוך יצירת שקיפות מירבית, איך יוצרים תמריצים ועוד. 

הדגשים העיקריים של ההסכם
ישנן כמה נקודות שיש להדגיש בזמן שבונים את הסכם השותפות; הראשונה היא מקום הפעלת השותפות ומה הן המטרות שלה, מהן עלויות ההקמה ואופן הניהול של החברה, מהן היכולות הכלכליות של כל שותף ומהן אפשרויות המימון שיהיה יכול לגייס לטובת השותפות כבר למן ההתחלה. הציפיות שבין הצדדים חשובות מאוד, ולכן מעבר לשיחה והסכמה בעל פה, יש מקום לכלול אותן גם בהסכם וכל זאת תוך השקעת מחשבה על עתיד השותפות – ומה יקרה במידה שיוחלט לפרק את השותפות. 

מאמרים בתחום זה:
הסכם מייסדים
הקמת שותפות עסקית
פירוק שותפות עסקי


עורכי דין לענייני רישוי עסקים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני רישוי עסקים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא סעיפים נבחרים של הסכם שותפות
סגור