מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » אחריות פלילית בהליכי פשיטת רגל
מגזין חובות והוצל"פ

אחריות פלילית בהליכי פשיטת רגל

הליך פשיטת רגל הינו הליך ארוך ומורכב, פושט הרגל כפוף בהתנהלותו למנהל ההליך, לרוב מדובר בכונס הנכסים. המאמר שלפניך מסביר בצורה מפורטת אודות האחריות הפלילת הנלוואת לאחריות האזרחית.
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/11/2013
  • |
  • 17:46
  • |
  • 2138 צפיות

הליך פשיטת רגל הינו נדבך קיים של המשפט האזרחי-מסחרי, אך פושט הרגל עצמו חשוף לדין הפלילי במקרים בהם הוא מבצע מהלכים הנוגדים את החוק בזמן הליך פשיטת הרגל ובשנתיים שלאחריה. ייחודו של ההליך הפלילי במקביל להליך פשיטת רגל הוא שבניגוד להליך פלילי רגיל אשר נפתח על ידי הפרקליטות, הליך זה יהווה קובלנה פלילית אשר תיפתח ביוזמתם של הנושים ו/או כונס הנכסים המופקד על הליך פשיטת הרגל כולו. 

סוגי עבירות פליליות במהלך הליך פשיטת רגל
הליך פשיטת הרגל אשר בסיומו זוכה פושט הרגל להפטר, מחייב את פושט הרגל לפעול בהתאם להוראות ולהנחיות אליהן הוא כפוף מצידו של כונס הנכסים. לא אחת אנו עדים למקרים בהם פושטי רגל מתנהגים בצורה שאינה מצדיקה את הפטור שניתן להם בסוף ההליך, התנהגויות אלה כוללות, בין היתר, פעולות מסוג זה: נושה אשר מעיד עדות שקר באשר להיותו נושה, אי גילוי נכסים שברשות פושט הרגל, שימוש בכספים ו/או צ´קים ו/או כרטיסי אשראי מצידו של הפושט, היות פושט הרגל בעל עניין/ מייסד תאגיד בניגוד להוראות בית המשפט, מסירת מידע שקרי ו/או חלקי לכונס הנכסים ועוד.
אחריות משפטית מקיפה בעת הליך פשיטת רגל

אחריות פלילית לאחר ההכרזה על פשיטת הרגל
המקרים שפורטו לעיל מתארים מקרים בהם ישא פושט רגל באחריות פלילית לגבי פעולות בלתי חוקיות אותן הוא ביצע במהלכו של הליך פשיטת הרגל. האחריות הפלילית אליה נתון פושט הרגל קיימת גם בתקופה המיידית שלאחר ההכרזה כפושט רגל ובתקופה של עד כשנתיים. העבירות המדוברות הינן בין היתר אי מסירה/ גילוי/ העלמת נכסיו של פושט הרגל, מצג שווא של הפסדים כלכליים, עריכת הסכם העדפה של נושים מסויימים, לקיחת אשראי נוסף במרמה ועוד. 

ליווי מקצועי של הליך פשיטת רגל
הליך של פשיטת רגל הינו הליך ארוך ומורכב המקפל בתוכו פרוצדורות רבות הנוגעות להליך בכללותו. הן אם הינך פושט הרגל והן אם הינך נושה אשר זכאי לקבלת כספים מפושט הרגל, חשוב שתעזר בשרותיו של עורך דין מיומן ומנוסה המתמחה בתחום זה אשר ידע להכוון אותך לביצוע צעדים נכונים לשם הסדרת החובות באופן מושכל ונכון.



עורכי דין לענייני הוצאה לפועל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הוצאה לפועל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא אחריות פלילית בהליכי פשיטת רגל
סגור